nfs pres firewall

Pavel Hlubík phlubik at seznam.cz
Fri Sep 15 14:45:41 CEST 2006

>Tak s tim neporadim.

>Ale neodpustim si poznamku, ze mit server, ktery ma byt dostupny "z
>venku" na neverejne adrese je pekna cunarna.

V mem pripade se jedna o mailserver. Nedam za to ruku do ohne, ale mit
servery v DMZ, ktere jsou mj. i verejne dostupne, je snad spravne? Nebo je
to opravdu cunarna?

>Bohuzel, spousta internetovych protokolu pocita s tim, ze oba
>zucastnene bodu proste maji IP konektivity - a pokud ji nemaji, coz je
>tento pripad, muze byt problem. Jeste tak se nektere protokoly
>vyrovnavaji s tim, ze konektivitu nema klient. Ale, s prominutim, se
>zoufalci, co nemaji konektivitu ani pro servery se opravdu zas az tolik
>nepocita ...

Ale ja mam konektivitu. Nebo se obecne nekonektivitou rozumi topologie, kdy
jsou nektere servery za firewallem pristupne jen pres NAT?
To se dnes povazuje za zoufalstvi? Az doposud jsem s touto koncepci
nenarazil na jediny problem.

Ja mam pred firewallem malou kocicku s bindem, ktery zajistuje DNS sluzby do
verejneho internetu a za firewallem v DMZ a vnitrni siti ten zbytek.
Ja jsem chtel vyuzit "sily" mailserveru ke kompilaci portu a na slabem
stroji provadet portupgrade pomoci zkompilovanych baliku.

I kdyz se zde zeptat neni moc jasave, presto to jeste zkusim. Co vyuzit VPN
a montovat nfs skrz vpn tunel? Nebo mam toto reseni rovnou zavrhnout?

AKA: dan at obluda.cz, dan at freebsd.cz,dan at kolej.mff.cuni.cz