freebsd mysql a 2 procesory - OT

Dan Lukes dan at obluda.cz
Tue Sep 12 13:55:42 CEST 2006

Miroslav Kes wrote:

> Na tohle jsem se chtel uz nejakou dobu zeptat. Mam Dell Precision 650 s
> Xeonem, cerstve nainstalovane FreeBSD 6.1R zatim se jednoprocesorovym
> jadrem. dmesg mi hlasi podobne jako tady "Logical CPUs per core: 2".
> Muze mi nekdo ve zkratce rict co vsechno se ma udelat abych mohl zkusit
> behat dvouprocesorove?

	S ohledem na predcnozi vyvoj diskuse jsou kroky nasledujici:
1. poridit si hardware, ktere MA alespon dva procesory
2. prelozit jadro s podporou SMP

> Zkusil jsem si pro sve jadro naklonovat  /sys/i386/conf/SMP

	SMPovosti jadra se dosahne optionem SMP. Nic vic potreba neni.

	Tedy - samozrejme, ze je. Deska musi mit "dualprocesorovost" udelanou
konkretnim a znamym zpusobem - to znamena - pro nase ucely musi dat
systemu k dispozici tabulky znameho formatu s popisem konfigurace
procesoru. Nastaveni toho, zda BIOS tabulku poskytuje a v jakem formatu
presne se obvykle nastavuje v BIOSu. Verze tabulky by mela byt 1.4 nebo 1.1

	Vyvarujte se dovolit BIOSu autodetekci toho, co in si mysli, ze by OS
nad nim mohl treba pro multiprocesorovost potrebovat.