Notebooky - mobilita vs. ruzna nastaveni

Dan Lukes dan at obluda.cz
Mon Sep 11 16:40:51 CEST 2006

Kaminar napsal/wrote, On 09/11/06 16:00:
> Jenze na nekterych mistech DHCP neni a na nekterych zase je.

	Je potreba se to snazit dostat do stavu, aby vsude bylo ... ;-)

	Je to nejlepsi reseni (sitove stranky) mobility notebooku a i jinych,
zde v teto chvili neprobiranych, problemu ...

> Me ani tak nejde o to, aby se mi sit nastavovala automaticky pri
> startu OS, ale spis o to, jestli neni nejaky user-friendly programek,
> ktery by shromazdoval ruzne sitove profily a ty se pak na pozadani
> dali rychle a pohodlne nastavit

	Ruzne rc.conf, pri startu se system musi zeptat, ktery z nich ma
pouzit. To sice je user-friendly (je to privetive pro vybirajiciho si
uzivatele) ale neni to administrator-friendly (z pohledu administratora
pripravujiciho ruzne konfigurace) - A o to ti asi slo spis a ja si moc
nedovedu predstavit, ze by nekdy bylo - rc.conf je free-style
konfigurak, ledaze by onen script znal vyznam vsech promennych systemu i
vsech portu a vedel, jestli je dany option promenny v zavislosti na
konkretnim miste pripojeni nebo ne - ale mam vazne pochybnosti o tom, ze
neco takoveho existuje ...

	Ale ani promenny rc.conf vse neresi - daemony maji konfiguraky i
leckdes jinde a nekdy jsoujejich jmena pevna a tak nelze jejich vyber
pomoci rc.conf ovlivnit - a zase - admin-friendly script by musel znat
vsechny takove.

	Obavam se, ze zde pujde o situaci, kdy se ocekava, ze administrator
neco umi a dokaze sam spichnout neco specificky pro sve podminky -
protoze obecne reseni by bylo extremne slozite, ale se zna,osti
aktualnich podminek to muze byt pomerne trivialni ...

> nebo menit za provozu.

	Ne.

AKA: dan at obluda.cz, dan at freebsd.cz,dan at kolej.mff.cuni.cz