Vice routovacich tabulek ve FreeBSD?

Petr Rehor prehor at gmail.com
Sun Sep 3 16:48:38 CEST 2006

On 9/2/06, Karel Malec <karel.malec at adslink.cz> wrote:
> Zdravim, mel bych jen dotaz bokem, da se ve FreeBSD udelat vice
> routovacich tabulek? Mam na mysli neco na zpusob iproute2 + markovani
> packetu v linuxu a iptables. iproute2 predpokladam pod FreeBSD fungovat
> bude, ale da se markovani packetu vyresit pres ipf, nebo je treba
> instalovat iptables? Neco jsem uz hledal, ale bezvysledne :) Diky za
> odpoved. Karel M.

FreeBSD nemuze mit vice nezavislych routovacich tabulek, takoveto veci
se musi resit pomoci policy-based routingu - smerovaci tabulky jsou
prevedeny do pravidel IP filtru, ktere pakety (ne nutne vsechny)
poslou na dalsi router na ceste bez konzultace routovaci tabulky
(pakety ktere se takto neodeslou pryc jsou pak zpracovany routovaci
tabulkou).

Znackovani paketu umi pf a je ho mozne pouzit pro zjednoduseni
pravidel policy-based routingu.

P.