DNS a DHCP

Jiri Calda calda at dzungle.ms.mff.cuni.cz
Tue Aug 29 08:32:15 CEST 2006

Ivo Hažmuk wrote:

> zkusenosti pravi, ze je velmi dobre vedet, kdo kdy pouzival jakou IP
> adresu. A proto mi jako nejlepsi reseni pripada staticke DHCP, kde je IP

Jen bych si dovolil upozornit, ze uvedeny prostredek (DHCP) nezaruci
splneni prvniho pozadavku a tak je treba zapojit jeste dalsi prvky zabezpeceni
site.
Jako dalsi (mene bolestivy) krok je staticka APR na routeru (a pripadnych serverech) no a plnou
jistotu da az napr. pouziti 802.1x s vhodne nakonfigurovanym switchem. Tam uz si
uzivatel libovolnou MAC nenastavi. O pouziti DHCP snoopingu ani nemluve.

> prokazatelnym zpusobem prihlasi. Ano souhlasim, je to pracne, ale
> vyplati se to.

V pripade trochu agresivnejsi site o tom rozhodne zadna debata. Nastavit si libovolnou MAC
dnes umi navic kazdy BUF... Cele je to o tom, jakou sit vlastne kdo provozuje.

Jirka