DNS a DHCP

Dan Lukes dan at obluda.cz
Mon Aug 28 20:49:58 CEST 2006

Radim Kolar napsal/wrote, On 08/28/06 20:28:

> ne ty ipcka se nevraci, sice je to ve specifikaci, ale ani bsd ani wokna
> to nedelaji, koukam ten novej dhclient uz ani -r neumi.

	Mame tu jen tisicovku pocitacu a "vraceni" vidam pomerne casto. Jak
casto, v pomeru k celkovemu poctu pocitacu, a jake jsou OS< ktere
"vraceji", to opravdu nevim. Ale to, jestli se adresy vraci nebo ne nema
az tak velky vliv na moji puvodni namitku, takze neni duvod se o tom
dohadovat. Muzete mit pravdu.

	Nevracena adresa sice ma delsi trvani, ale mit ho tak dlouhe jak je
treba pro reseni stiznosti preci jen obvykle nebyva. A kdyby byla, melo
by to zase jine problemy ...

> ale kdez, okna se prece bootuji nekolikrat za den... no a server se jim snazi
> pridelovat ty adresy, ktere mely predtim, takze pokud to nabootuji alespon jednou za < ttl, tak jim ipcko zustane, pokud je na siti pocet ip > = pocet pc.

	Kdyz pocitac adresu nevratil, pak ta adresa proste neni, az do vyprseni
leased-time, volna. Server by ji nemohl pridelit nekomu jinemu ani kdyby
pocet IP v siti dostatecny nebyl. Pokud pocitac nastartuje a pozada o
prideleni adresy - a on z pohledu serveru v te chvili pridelenou adresu
ma, pak mu server (znovu) prideli tutez.

	Nicmene, to uz jsme hodne bokem od puvodniho problemu - rikal jsem, ze
mi pripada rozumne i s delsim casovym odstupem vedet, kdo pouzival
tu-ci-onu IP adresu. A rikal jsem, ze daleko spolehlivejsi evidence je
"moje" a nasledne pridelovani nenahodnych IP adres zcela konretnim
pocitacum, nez pridelovani nahodne a spolehani se na to, ze pripadne
stiznosti dorazi driv, nez se informace ztrati. Mluvim o uchovavani
vazeby bezi pocitacem a pouzivanou IP nejmene po dobu nekolika tydnu,
lepe mesicu, a opravdu jsem presvedcen, ze DHCP server a "dynamicky"
stav site nejsou nejlepsim zpusobem, jak se pokouset tuto informaci
uchovat ...

	Your mileage may vary.

AKA: dan at obluda.cz, dan at freebsd.cz,dan at kolej.mff.cuni.cz