Etika psanych emailu (was: Re: IPFW count a shaping)

Dan Lukes dan at obluda.cz
Mon Aug 28 12:29:20 CEST 2006

Divacky Roman napsal/wrote, On 08/28/06 10:33:

> je to lehce off-topic, ale. dost lidi si mi stezuje ze pisu odpovedi ZA
> jejich text a kdyz si ty maily nechaji preposilat na mobil (jako sms) tak
> tam nikdy neni muj text, ale vzdy ten jejich... zivot je slozitej ;(

	Myslim, ze je zrejme, ze pri cteni na "normalni" obrazovce je vyhodne,
pokud je mozne problem studovat zleva-doprava shora-dolu tak, jak je v
techto zemepisnych sirkach bezne.

	Kazdy postovni system musi byt schopen prenaset dopisy do velikosti
64kB (vetsi prenaset nemusi, mensi ano). Pri preposilani posty do
systemu, ktere nejsou s elektronickou postou kompatibilni, je treba
zaridit konverzi. System, ktery dovoluje zaslat zpravy maximalne 160
znaku dlouhe je typickym prikladem systemu, ktery kompatibilni neni a
konverzi potrebuje ...

	Je bezohlednost aby nekdo, misto toho, aby si ono forwardovani udelal
poradne, ho udelal jen "na lino" prostym forwardem a pak obtezoval
ostatni, at se prizpusobi nasledkum jeho lenosti ...

	Pokud je v teto konferenci nekdo, kdo si takto dopisy forwarduje na
nejaky podobny email-nekompatibilni system, muzeme zde vyresit, jak si
na FreeBSD takovy rozumny forward zaridi. Vyhazet z emailu quoting zcela
nebo ho popresouvat nakonec je trivialita.

	Jinak bych ale tady toto tema dale nerozvijel ...

					Dan

P.S. 	Toto je prispevek jednoho z moderatoru teto konference tykajici se
provoznich zalezitosti konference a proto neni porusenim netetikety, i
kdyz je off-topic.

P.P.S. ve skutecnosti nejsou hlavnim zdrojem "prehazenych dopisu"
SMSkari, ale OUTLOOKari ...

AKA: dan at obluda.cz, dan at freebsd.cz,dan at kolej.mff.cuni.cz