ata3: reiniting channel

Miroslav Lachman 000.fbsd at quip.cz
Fri Aug 25 11:12:10 CEST 2006

Stefan Kremen wrote:
> Po precitani celeho tohto threadu som taktiez nadobudol pocit, ze autor
> prispevku jednoducho narazil na 'pondelkovy' kus, takze tu zakladovku zahod a
> kup novu (ak je v zaruke, nechaj si ju vyreklamovat, podla toho, ako velmi
> chces cakat na novu). Takze plis, mozes este raz napisat, aka je to zakladna
> doska, aby som si taku nekupil? :D

Jedna se o servery ASUS RS120-E3, co konkretne je v tom za desku nevim,
patrne to pujde dohledat pres web Asusu, ty servery se prodavaji jako
sestaveny barebone. Proslo mi jich "rukama" celkem uz asi 7, ale vazne
nedokazu posoudit, jestli je to problem desky, problem disku, nebo
problem ovladacu ve FreeBSD. Ten problem (ne ted konkretne tenhle
reinit, ale obecne mizeni disku ze systemu) probiram i ve
freebsd-stable@ a freebsd-geom@ a s nekterymi ucastniky konference jsem
si vymenil i dost e-mailu mimo konferenci a postupne se prechazi od
nazoru, ze se jednalo o vadne kabely/disky az k tomu, ze by precijen
mohla byt vina na strane FreeBSD.

Pokud se nekdo ze zdejsich vyzna vice v hodnotach SMART u disku, tak
napriklad tohle srovnani z ruznych stroju vypada dost zajimave, bohuzel
ja z toho nejsem schopne posoudit, co je lepsi / horsi.

Power_On_Hours  Hardware_ECC_Recovered    device      hostname OS
13318            155686263              PATA ad0  velvet   FreeBSD 5.4
10185             78316131              PATA ad2  amanda   FreeBSD 5.4
32834            108222282              SATA ad0  easy     FreeBSD 6.0
29743             61185343              SATA ad2  easy     FreeBSD 6.0
415              796592053              SATA ad4  roxy     FreeBSD 6.1
204              492541529              SATA ad6  roxy     FreeBSD 6.1
178              705162004              SATA ad4  track    FreeBSD 6.1
204              869780208              SATA ad6  track    FreeBSD 6.1
339              342166841              SATA ad4  retezat  FreeBSD 6.0
339              341404652              SATA ad6  retezat  FreeBSD 6.0

Posledni tri stroje (roxy, track, retezat) jedou na ASUS RS120-E3 se
Samsung 250GB disky. Roxy a track vykazuji zminovane problemy, retezat
je zatim nevykazuje, ale mozna je to jen tim, ze server je v provozu 2
tydny, je v produkcnim nasazeni a neni tak zatizen (a ani na nem
nehodlam pustit zadny crash test), je to nahradni stroj za jiny, proto
jsem ho ani nestihl otestovat a tak jen cekam, co se stane.

Pokud by se tim nekdo chtel vice zabyvat, mohu poskytnout i kompletni
vypisy smartctl -a /dev/adX

Ted budu jeste system testovat s vypnutym ACPI, uvidim, co to udela a
jeste urcite dam vedet, jak to dopadlo.

Miroslav Lachman