ata3: reiniting channel

Miroslav Lachman 000.fbsd at quip.cz
Thu Aug 24 00:14:19 CEST 2006

Divacky Roman wrote:

> ata3.... v cem se lisi ata3 od ata1 popr. ata2? a dela to pokazde ata3?

ata2 a ata3 se nelisi, na obou je stejny disk Samsung 250GB SATA300.
Vetsinou ze systemu zmizel druhy disk (tedy ata3), ale to bylo patrne
mozne zaznamenat jen v pripade, kdyz bezel system nad gmirrorem a tak
zustal v behu i pri zmizeni disku, navic v te dobe nebyl zapnuty
verboseboot, takze nevim, jestli to bylo se stejnou hlaskou "reiniting
channel". Pokud jsi nesledoval moje problemy v minulosti, tak predtim
tam byly disky Seagate a HW (cely server) je vymeneny za jiny kus.
Celkem vyzkouseno uz 6 kusu, ale v provozu v jeden okamzik jsou vzdy jen
dva soucasne. Stale stejne problemy s mizenim disku pri zatezi
(kopirovani dat do zaplneni disku, nasledne smazani a znovu kopirovani
dat - samozrejme ne do uplneho zaplneni, vzdy zustava nekolik GB volneho
mista)

> jako.. tezko rict cim to je, ale dava mi docela smysl ze kdyz kernel neco vyrabi
> na zarizeni pripojenem pres ata3 a ono se mu pod rukama resetne tak ho to dost
> nasere ;)

To chapu, ze ho to nasere, ale nevim proc se mu nejake zarizeni resetne...

> pokud je na ata1 a ata2 disk znacky XYZ a nikdy s tim problem neni a na ata3
> je ABC a problem tam je tak je reseni pomerne nasnade. pokud je ata1/2 na desce
> a ata3 je pridavna karta taky tak je taky celkem zjevne co asi udelat.

root at track ~/# atacontrol list
ATA channel 0:
     Master:      no device present
     Slave:  acd0 <TOSHIBA ODD-DVD SD-C2732/1754> ATA/ATAPI revision 7
ATA channel 1:
     Master:      no device present
     Slave:       no device present
ATA channel 2:
     Master:  ad4 <SAMSUNG SP2504C/VT100-41> Serial ATA II
     Slave:       no device present
ATA channel 3:
     Master:  ad6 <SAMSUNG SP2504C/VT100-41> Serial ATA II
     Slave:       no device present
ATA channel 4:
     Master:      no device present
     Slave:       no device present