FreeBSD a cluster

David Pasek pasek at idc.cz
Wed Aug 23 22:37:22 CEST 2006

Ahoj,

Jaroslav Klaus wrote:
> Ahoj,

> FreeBSD 6.1 provozuji s Qlogic kartama isp(4) proti EMC. Sice to zdanlive
> funguje, ale na produkci bych to rozhodne nepouzil. Bohuzel, na to je
> ten driver sity hodne horkou jehlou (=neresi nektere chybove stavy
> FC).

Aha, zajimavy. Jaky EMCcko? Nejaky starsi Clarion?

> O failoveru a loadbalancingu si muzete nechat jen zdat. Na failover
> sice existuje modul, ale nedokazu si ho predstavit jinak, nez na
> hrani. Navic je potreba pro nej upravit isp(4).

Failover a loadbalancing funguje u EMC se specialnim softwarem
powerpath, ktery existuje pouze pro Win, linux, solaris, hp-ux, novell a
to je asi tak vsechno.  Samozrejme ze neexistuje pro freebsd. Nezkousel
si nahodou PowerPath pro linux na fbsd pod linuxovou emulaci? Otazkou
je, jestli mas vubec k dispozici prostredi s redundantnim pripojenim k poli.

> Jedina moznost jak dostat FreeBSD na SAN je uz zminena
> virtualizace. Jenze tam vam zase spadne vykon IO na polovinu (viz
> benchmarky u Xenu, kde je i VMWare), coz muze dost zamrzet.

Bavime se o horsim vykonu FreeBSD nad VMWarem nebo obecne snizenim
vykonu vsech Virtual Machines?
Na VMWaru jsem nasel nejaky mail v archivu, ze to nekdo testoval a vykon
IO mu oproti nativnimu pripojeni spadnul zhruba o 35%. Jednalo se o
windows file server. Ono asi bude zalezet na disk driverech jak
hostovaneho, tak guest OS.
Zkousel jsem hledat ty zminene banchmarky na XENu, ale nenasel. Muzes
poslat link?

Taky tam ale na foru jini tvrdi, ze snizeni vykonu  je casto zpusobeno
pouzitim vSMP a ze je lepsi to ve verzi 2.5.x zkusit nepouzivat. Ve
verzi VMWare 3 (Virtual Infrastructur 3) by to melo byt o dost
vylepsene. Na zacatku listopadu pojedu na VMWare training do Amsterdamu,
tak doufam, ze tam tydle veci budeme probirat. Nicmene i todle je duvod,
proc pouzivat otestovane a podporovane systemy.

> Situace neni v teto oblasti pro FreeBSD ruzova.

Presne tak. To je bohuzel i muj nazor.

Vlastne existuji jeste dve varianty pro FreeBSD, ktere zatim rozhodne
nemam nijak potvrzene, natoz vyzkousene.

(1) Pouzit iSCSI - ma s tim nekdo pod FreeBSD zkusenost? BTW: VMWare 3
by mel fungovat uz i nad NASem a iSCSI. 2.5.x funguje pouze nad SANem.
(2) Pouzit NASovou hlavu do SANu a pak namountovat svazky pres NFS.

> Jarda

David.

--
David Pasek