ata3: reiniting channel

Miroslav Lachman 000.fbsd at quip.cz
Wed Aug 23 18:00:56 CEST 2006

Dan Lukes wrote:

> 	Hlasku je mozne videt jen za zapnuteho "bootverbose". Vypisuje se na
> pocatku ata_reinit(). Z chybejiciho "reinit done" soudim, ze k restartu
> doslo prave v prubehu teto funkce ...

Aha! Je pravda, ze jsem naposledy bootoval system prave s volbou verbose
logging - lze toto chovani nekde nastavit, aby se system vzdy (dokud
nereknu jinak) bootoval s verbose logging? Myslim tim, jak to nastavit,
kdyz k serveru mam jen SSH a nechci s kazdym bootem jezdit do serverovny
vybrat verbose boot v konzoli.

> 	ata_reinit() se vola
> 1. v prubehu ata_resume (coz se dela pri probouzeni ze sleep)

Sleep jako spanek celeho systemu, nebo sleep jako nejake bezne systemove
volani? Jelikoz se jedna o server, na kterem zrovna bezel zatezovy test,
tak urcite nespal :)

> 2. protoze si to nekdo opravneny vyzadal pomoci ioctl IOCATAREINIT

Tim je mysleno manualni `atacontrol reinit`, nebo se toto volani deje i
nejak "samo" na zaklade jakesi systemove udalosti, ktera nastava zcela
bezne? (omlouvam se za ty dotazy, ale nevidim do systemu tak hluboko,
takze ioctl IOCATAREINIT mi zkratka nic nerika)

> 	Moznosti jsou dve:
>
> 1. chyba je pouze "pod" - pak nas nezajima kdo a proc reinit volal, ale
> co z toho, co delal, se nepovedlo natolik, ze to vedlo k padu
>
> 2. chyba je "nad" - to neco, co reinit delal se nepovedlo proto, ze v te
> chvili byl uz system v neutesenem stavu z duvodu, ktere nastaly drive a
> jinde
>

> 	Bohuzel, dostupne udaje neumoznuji zadne velke zkoumani ani jedne z
> techto moznosti. A krome analyzy memory-dumpu (kdyby byl k dispozici) me
> ani nenapada, jake informace by k odpovedi mohly prispet ...

Sam bohuzel vice informaci nemam, jen to, co mi poskytnul
/var/log/messages, kde opravdu neni zachyceno nic vic predem, ani po
tom. O memory-dumpu v logu zadny zaznam neni, znamena to tedy, ze se ani
nestihnul vytvorit, nebo jsem nekde neco zakazal/nenastavil, takze se mi
dump nedela i kdyz by se jinak udelal? (opet se omlouvam, ale jelikoz
systemu nevidim do hloubky, tak jsem ani nikdy nemel potrebu studovat
memory-dump - navic jsem az do nedavna mel celkem poklidny zivot s
bezproblemovym FreeBSD, az ted stema dvouma ASUSama se "vsechno zmenilo")

Navic po bootu se spusti fsck a pri kontrole posledniho oddilu prvniho
disku dojde opet k samovolnemu rebootu (probehlo jich 5, pak jsem
background fsck zastavil a pokusim se "nejak" zjistit, co vede system k
tomu, ze pri fsck spadne - opet bez jakekoliv hlasky v logu.)

Mile rad na tom systemu zkusim cokoliv, co mi konecne pomuze odhalit a
napravit problemy (kdyz mi tedy nekdo ochotne poradi co) ;]

Opet diky

Miroslav Lachman