FreeBSD a cluster

Ondra Koutek koutek at o-k.cz
Wed Aug 23 01:10:33 CEST 2006

Abych to trosku zjednodusil.

Projekt se tyka poskytovani internetovych sluzeb, klasicky email,
apache, PHP, MySQL, pravdepodobne jeste nejaky tomcat.
Problem je, ze predpokladana zatez je az 80.000 uzivatelu
A jiz zminenych 10TB dat.

Prozatim jsme ve fazi pripravy rozpoctu.
Pro rozpocet jsme si nechali udelat pripadovou studii od HP, protoze mi
prislo, ze je to jeden z pripadnych dodavatelu a cenami bude HP i IBM
srovnatelne, pripadne se usmlouva sleva. DELL mi prisel uz cenove trosku
jinde.
Pro zajimavost vim, ze se bavime o investici radove 3,5 mil. ale to at
posoudi investor, jestli mu to za to stoji.

Na me je, aby v okamziku, kdy se rozhodne penize uvolnit, jsme meli
jasny scenar co a jak udelat. Proto ted prochazim jednotlive scenare a
procitam na webu ruzna reseni. Bohuzel vetsina jich je postarsiho data,
provozobana jeste na FreeBSD 4.x a tak spis nez konkretnosti ziskavam
informace obecne.

Prozatim jsem narazil na jedine vetsi riziko - ovladace
HP nam garantuje uplnou podporu pro jiz zmineny Linux, ale FreeBSD zatim
nepodporuje. Na druhou stranu vim, ze FreeBSD.org devel cluster bezi na
HP BL serverech, coz je v podstate presne to, co bych zkusil ziskat.
Takze jedine, co potrebuji doresit je podpora ovladacu ke storage a
pripadne nekoho, kdo jiz cluster pod FreeBSD delal, abych mel kryta zada
kdybych si s necim neporadil.

Ondra