DNS a DHCP

Dan Lukes dan at obluda.cz
Mon Aug 21 15:46:44 CEST 2006

Jaroslav Votruba napsal/wrote, On 08/21/06 14:31:
> chci tam dat binda 9.x z balicku.

	Proti gustu ...

> ceka me jeste nejaka zaludnost na kterou bych se mel pripravit?

	To musi rict nekdo, kdo ho pouziva. Navic, co se tyce postupu "podle
navodu" s tim ja mam minimalni zkusenosti - navody ctu vzdycky az uplne
naposled, kdyz selhaly vsechny jine pokusy jak to rozchodit ;-)

> Protoze me zarazili adresare /master/slave/dynamic v /etc/nametd.Co vim
> ,tak v linuchu je to jak se nastavi konfigurak,tak se bind chova(napr
> jako master)

	No, ja sice vim, ze Linux je daleko lepsi system nez FreeBSD ;-) ale
mel bych urcite pochybnosti, ze dokaze jako primarni autoritativni
nameserver (master) poskytovat udaje, pokud mu nikam nedas soubor s tim
"jake". Urcite take maji nejake "obvykle" misto, kam takove soubory
umistuji. Bez nich se opravdu nemohou obejit. I kdyz, u Linuxu jeden
nikdy nevi ...

> musi se v bsd ten konfigurak vlozit do toho podadresare
> ,napr do master,nebo jakej tam maji  ty podadresare vyznam?

	BIND (named) je tentyz, at jde to Linux nebo FreeBSD. Pokud ma byt pro
nejakou zonu autoritativnim nameserverem (primarnim nebo sekundarnim),
musi byt tato zona (jako master nebo slave) uvedena v jeho konfiguraku -
to ji tam musi proste nekdo dopsat, sama se neobjevi. A soucasti toho
zapisu je take, kde ma soubor, ze ktereho cerpa (master) nebo do ktereho
si uklada (slave) informace o dane zone. Kde je ten soubor a jak se
jmenuje do konfiguraku pise ten, kdo do nej pise - takze, do jakych
adresaru a s jakymi jmeny si je das je tvoje vec. Na Linuxu i FreeBSD.
Jestli te predvytvorene adresare master/slave nejak matou ci
znepokojuji, tak je proste ignoruj (nebo dokonce smaz) a davej soubory
kamkoliv jinam je libo ...

	Mimochodem, docela dobry tool, ktery zkonstroluje, zda je autoritativni
nameserver nastaven pro konkretni zonu dobre je

http://atrey.karlin.mff.cuni.cz/~mj/sleuth/

AKA: dan at obluda.cz, dan at freebsd.cz,dan at kolej.mff.cuni.cz