DHCP server, DHCP relay - delsi

Josef Brzak brzak at linux.fjfi.cvut.cz
Sun Aug 20 12:28:57 CEST 2006

Ahoj,

  > Ne, nepopsal. Ve hre jsou tri pocitace. Klient, relay a server. Z
  > toho, ze vubec existuje DHCPOFFER je zrejme, ze DHCPOFFER prosel
  > od klienta az na server (jinak by ten neodpovedel). Zbytek je ale
  > zmateny - rika se tam, ze DHCPOFFER prijde na relay - ale uz se
  > tam nerika, jestli take prosel dal na klienta. A vycita se tam
  > relayi, ze neposila DHCPREQUEST - ale to neni jeho ukol.

  dekuji za dobry poznatek a popis. DHCPOFFER neprijde na klienta tj.
  pozadavek normalne prijde na server, ten odesle DHCPOFFER, ale klient
  uz nic nedostane. Na relay DHCPOFFER prijde.

  Primo doma mam malou sit a take jsem tam zacal testovat tento problem.
  Na DHCP serveru je FreeBSD 5.4 a stejna verze DHPC serveru. Na DHCP
  serveru mam definovane vsechny site:

  subnet 192.168.100.0 netmask 255.255.255.0 {
  }

  tohle predpokladam postacuje. DHCP server posloucha na vsech interni
  rozhranich. Nevim jestli muze nejak vadit, ze tam mam virtualni
  rozhrani gif pro VPNku. Skrze tu VPNku DHCP posilat nechci. Doma
  mam jako relay Linux Slackware a tam se to chova jeste trosku jinak
  nez, kdyz je pouzity jako relay system FreeBSD. Kdyz pustim soucasne
  na Linuxu i BSDcku tcpdump, tak vidim, ze z klienta pozadavek odesel,
  ale na server uz neprijde. Jeste jsem pustil tcpdump soucasne na
  obe rozhrani na tom Linuxu a tam je take videt, ze klient posle
  zadost, ale skrze rozhrani, ktere "kouka" k DHCP serveru uz neodejde.

  Na tom Linuxu vse funguje dobre - TCP/IP, bez problemu komunikuji
  s dalsi siti, kam jsem pripojen moji domaci siti. Masky site jsou
  nastaveny na Linuxu dobre. Cely FW na tom Linuxu je ACCEPT. Kdyz
  na BSD vypnu DHCP server a zapnu DHCP server na tom Linuxu, tak
  ten normalne pro sve klienty funguje tj. prideluje IP adresy atd.

  Poustel jsem na ten proces dhcprelay na tom Linux strace a bylo
  videt, ze pozadavek se ten relay snazi poslat dal. Kdyz pustim
  dhcprelay nasledovne /usr/sbin/dhcrelay -d -i eth1 192.168.100.1
  tak vydim nasledujici vypisy:

  Listening on Socket/eth1
  Sending on   Socket/eth1
  forwarded BOOTREQUEST for 00:0d:60:cc:20:bb to 192.168.100.1
[...]

  coz je asi OK, ale na tom DHCP server tcpdump zadny prichozi
  pozadavek neukazuje. Tcpdump na DHCP serveru (FreeBSD) poustim
  s nasledujicim parametrem:

  tcpdump -s1600 -i em2 port 67 and port 68

  Mohl bych vas pozadat o dalsi radu jak dale postupovat?
  Predem vam vsem moc dekuji za pomoc.

			Pepa Brzak