znackovy server - kto ma co rozchodene

Miroslav Lachman 000.fbsd at quip.cz
Fri Aug 18 21:31:51 CEST 2006

stobbi wrote:
> Zdavim,
>
> potrebujem rozbehat freebsd na nejakom dobrom lacnom servery (s hardverovym
> RAID1) a rad by som vedel co ma kto rozbehane na znackovom servri a bezi to
> spolahlivo. Myslim tym, ze je mozne v pohode rozchodit diskove pole/radic,
> funguju sietovky.

Neprovozuji na tech strojich HW RAID1, ani pseudo HW RAID1, ale kdyz uz
tu ten thread je, tak se ty informace nekomu mozna hodi:

IBM x335 a x336 Dual Xeon 3GHz FreeBSD 6.0 SMP i386, 2x sitovky bgeX:
<Broadcom BCM5721 Gigabit Ethernet, ASIC rev. 0x4101> brgphy1: <BCM5750
10/100/1000baseTX PHY> (pouzivano jako webovy server)
x335 ma 2 sitovky bgeX: <Broadcom BCM5703 Gigabit Ethernet, ASIC rev.
0x1002> brgphy0: <BCM5703 10/100/1000baseTX PHY>
navic radic ahd0: <Adaptec 29320LP Ultra320 SCSI adapter> aic7901A:
Ultra320 Wide Channel A, SCSI Id=7, PCI-X 67-100Mhz, 512 SCBs
pro externi 1.2TB pole da1: <Demon PA -08U4P R0.0> Fixed Direct Access
SCSI-3 device
Systemovy disk je na radici mpt0: <LSILogic 1030 Ultra4 Adapter> mpt0:
MPI Version=1.2.6.0

Supermicro 6014H8 Dual Xeon 3GHz FreeBSD 6.0 SMP i386, sitovky em0:
<Intel(R) PRO/1000 Network Connection Version - 3.2.18>
radic
ahd0: <Adaptec AIC7902 Ultra320 SCSI adapter>
aic7902: Ultra320 Wide Channel A, SCSI Id=7, PCI-X 101-133Mhz, 512 SCBs
(pouzivano jako MySQL server)

Vyse uvedene stroje jsou v provozu cca trictvrte roku bez znatelnych
problemu.

Dale mem zkusenosti se stroji ASUS RS120-E3 a RS120-E3/PA4, ale tohle
nepovazuju za znackove servery a uz vubec ne za kvalitni, jedine
kriterium je "laciny". Ovsem prozatim to jsou servery, na kterych jsem
mel nejvice problemu ze vsech. Zapasim s nima vice nez mesic a neda se
rict, ze vyhravam (viz nekolik predeslych threadu odeme, kde se resil
gmirror atd.). V soucasne dobe na tech strojich bezi FreeBSD 6.1-STABLE
SMP i386 (servery jsou sice single CPU, ale Dual Core). Nevim, jestli
maji jen odflaknuty BIOS, nebo je to chipsetem, ale ICH7 se mi v
kobinaci se SATA nejak nezamlouva, rychlosti jsou dost nizke a velice
promenne. Jestli je to boardem, BIOSem, nebo driverama FreeBSD nedokazu
posoudit, jen vim, ze se to chova divne. Takze pokud si chce nekdo
usetrit starosti - ASUS RS120-E3 nebrat. Nicmene system se tam da
nainstalovat a na prvni pohled bezi bez problemu... problemy se
vyskytnou az pozdeji.

Pokud ma nekdo zajem o dmesg z ktereho koliv stroje, muzu zaslat, klidne
i konfiguraci kernelu.

> Vie niekto o nejakej databaze, kde by boli servre funkcne s FreeBSD?
[...]

O takove databazi sice nevim, ale uz druhym rokem si rikam, ze bych ji
mohl zalozit (naprgat neco takoveho v PHP a MySQL by snad nebyl zas
takovy problem), jen nevim, jak moc velky by o to byl zajem. Pokud si
myslite, ze by o to byl zajem, tak to muzem zkusit. Staci se domluvit,
co by to vsechno melo umet. Predpokladam, ze prosty nazev HW a policko
Funguje/Nefunguje by nebylo zrovna dostatecne.

Miroslav Lachman