Nelze pinknout 2 nove site

Dan Lukes dan at obluda.cz
Fri Aug 18 02:29:17 CEST 2006

Milan Cizek napsal/wrote, On 08/18/06 00:03:
> diky za další iniciativu. I když te casti o nahozeni IP na interface nejak
> nerozumim, myslim ze uz jsem pokrocil. Napadlo me si jen tak na tom NROUTERu
> pustit ping na 10.0.9.1 a pak jsem si zkusil spustit tcpdump icmp na všech
> mych ostatnich routerech (takovy celkem zoufaly pokus, ale uspesny). Takze
> nyní mam informaci, kde ten icmp (request) konci. Je to uplne v jiné siti na
> jinem stroji.

> Nevim jak to popsat, alespon trosku tu infrastrukturu. Je to na jednom radku
> [...]

	Ano, ale oboji sit je interface wi0 (tedy, pokud tomu rozumim spravne)
a z toho plyne, ze toto je v poradku:

> Pokud na NROUTER pustim ping na 10.0.9.1, pak request dorazi na AP2.
> Na AP2 vypada tcpdump takto:
> 23:52:38.680916 IP 10.0.254.33 > 10.0.9.1: ICMP echo request, id 18696, seq
> 0, length 64

	Paket byl z NROUTER odeslan pres wi0 a tim ho "vidi" kazda karta, ktera
je pripojena v teto siti. Tim pozitivne overeno, ze paket je odeslan.
Pro klid duse se jeste da overit, ze je odeslan na spravnou cilovou MAC
vstupni karty router (option -e u tcpdumpu), ale to skoro jiste bude.

	Shora namalovana topologie ale jiste neni uplna - wi0 na NROUTER jiste
neni primo propojena s wired Realtekem na router. Jeste nam neco je -
nejspis nejake AP.

	Cimz se dostavame o krok dal. Vime, ze paket je odeslan z NROUTER, ale
nei videt na router - mezi nimi je AP. Takze pozornost je treba zamerit
tam ...

AKA: dan at obluda.cz, dan at freebsd.cz,dan at kolej.mff.cuni.cz