DHCP server, DHCP relay - delsi

Josef Brzak brzak at linux.fjfi.cvut.cz
Tue Aug 15 22:10:35 CEST 2006

Ahoj,

  omlouvam se za delsi OT dotaz. Bohuzel uz nevim jak mam dale postupovat
  a kde presne hledat problem. Mam server s FreeBSD 5.5-p2 na kterem
  bezi DHCP server (isc-dhcp3-server-3.0.4_2). Primo na server jsou
  pripojene stanice pomoci HUBu (L2), kterym prideluje DHCP server IP
  adresy atd. vse funguje dobre. Dve ze stanic jsou routery na ktere jsou
  pripojeny dalsi stanice. Na routerech jsem si nastavil DHCP relay a chtel
  jsem stanicim za routery pridelovat take IP adresy atd. z DHCP serveru.
  Nekde je, ale problem, protoze stanice za routery zadnou IP adresu od DHCP
  serveru nedostanou.

  Poridil jsem nejaky vystup z tcpdumpu a tam je videt, ze pozadavek ze
  stanice za routerem odejde a prijde na DHCP server tj. DHCPDISCOVER je
  OK, server posle odpoved routeru (DHCP relay) tj. DHCPOFFER ten prijde
  na router (DHCP relay), ale ten uz neposle DHCPREQUEST na DHCP server.
  Doufam, ze jsem to popsal dobre :-).

  Na routeru (DHCP relay) mam nasledujici nastaveni
  /usr/local/sbin/dhcrelay -i fxp0 192.168.116.1, kdyz nastavim i druhe
  rozhrani (to ktere "kouka" do site DHCP serveru) tj.
  dhcrelay -i fxp0 -i wi0 192.168.116.1 tak stanice za routerem IP adresu
  normalne dostane. Router je FreeBSD 4.10 s isc-dhcp3-relay-3.0.1.r14_2.

  Druhy router je Linux (2.6.12.6-klfree, Debian). Tam DHCP relay
  nefugnuje ani kdyz nastavim druhe rozhrani do relaye.

  Firewall jsem pri testovani disabloval.

  Konfigurace:

  DHCP server - FreeBSD 5.5-p2, isc-dhcp3-server-3.0.4_2,

  kernel - device          bpf             # Berkeley packet filter

  cat /usr/local/etc/dhcpd.conf

  boot-unknown-clients false;
  one-lease-per-client true;
  default-lease-time 1200;
  max-lease-time 3600;
  option domain-name-servers 192.168.116.1;
  option domain-name "pancake.wan";
  ddns-update-style none;
  authoritative;
  log-facility local7;

  subnet 192.168.116.0 netmask 255.255.255.0 {
    range 192.168.116.2 192.168.116.56;
    option routers 192.168.116.1;
    option broadcast-address 192.168.116.255;

    group {
     host gw-kubeckova {
     hardware ethernet 00:4F:62:03:C4:1D;
     fixed-address 192.168.116.2;
    }

   }
  }

  vsechny site tam mam nadefinovane.

  Vystupy z tcpdumpu mohu take poslat.

  Predem moc dekuji za radu nebo nakomnuti, kde by mohl byt problem.

			     Pepa Brzak