Zalohovanie dat vo FreeBSD

Peter Rosa prosa at pro.sk
Mon Aug 14 19:36:18 CEST 2006

Zdravim vsetkych,

uz sme to parkrat rozoberali aj tu v konferencii, ak si dobre pamatam,
tak nikdy nepadlo nejake konkretne riesenie. Vzdy sme si vysvetlili, ze
na zalohovanie je dump/restore a pod., ale nedostali sme sa k konkretnej
kombinacii HW/SW. Nuz si dovolim este raz poprosit skusenejsich o radu:

AKO KONKRETNE ZALOHUJETE DATA NA FREEBSD?

Ide mi odpoved na otazku, ako relativne jednoducho zalohujete velke
objemy dat - radovo stovky GB? Aky HW a SW pouzivate?

Prosim vas o *konkretnu odpoved* "500 GB diskove pole SCSI diskov
zalohujem na pasky. Pouzivam SCSI paskovu mechaniku XY a dump|restore.",
"Zalohujem na druhy identicky disk" a pod.

Problem je, ze paskove mechaniky, ktore som zatial nasiel (a na ktore by
som este mal peniaze), zvladnu tak 146 GB. Bez changer-u sa teda neda
zalohovat 300 GB diskove pole. A paskova mechanika s changer-om je zase
neunosne draha... Ako sa toto riesi napr. u ISP?

Vopred dakujem za pripadne odpovede a prajem prijemny vecer,

Peter Rosa