sprava pameti / volna pamet

Miroslav Lachman 000.fbsd at quip.cz
Thu Aug 10 07:52:12 CEST 2006

Dan Lukes wrote:
> Miroslav Lachman napsal/wrote, On 08/09/06 23:26:
[...]
> 	Co znamena "dojde volna pamet" ? Ze se 'free' snizi k nule ? To bych
> tipoval, ze se jen free odstehovala do cache ...

Ano, Free se snizi k nule:
Mem: 324M Active, 439M Inact, 177M Wired, 52M Cache, 111M Buf, 3896K Free
Swap: 3072M Total, 164K Used, 3072M Free

> 	Mimochodem, jestli chces zabranit jednotlivym procesum rust nade
> vsechny meze, urcitou moznosti je ulimit ...

V teto souvislosti by me jeste zajimalo, co takovy proces udela, pokud
ma nastaveny ulimit, ale potrebuje vic pameti, nez kolik mu ulimit
povoluje? Skonci s chybou, nebo se jen "zazracne" uskromni? :)

> 	No ano, ale otazka je, jaky smysl neco takoveho ma, vyjma specialnich
> testovacich situaci. Popravde receno, vcera jsem swapoff pouzil uplne
> poprve v zivote. Ostatne, na 4.x nic takoveho neexistuje ...

Ma to samozrejme jen testovaci smysl, kdyz mi neco zabere swap, jsem
schopen ho po case vyprazdnit a koukat, jestli k jeho pouziti dojde
znovu, nebo ne. Pokud bude stale neco ve swapu, tak nemusim dost dobre
poznat, jestli tam lezi porad to same, nebo jestli dochazi k vymene za
jine stranky.

Takze opet dekuji za odpoved, kez by vsichni dokazali odpovidat tak
odborne jako ty :)

Miroslav Lachman