sprava pameti / volna pamet

Miroslav Lachman 000.fbsd at quip.cz
Wed Aug 9 23:26:23 CEST 2006

Dan Lukes wrote:
[...]
> 	A pokud se mu podari vyhodit do swapu stranky nepouzivane (a o to by se
> prinejmensim mel snazit) tak budou mit tendenci ve swapu uz naporad
> zustat (coz je znovu poznamka spis pro Romana; unless swapoff -a &&
> swapon -a ). Samozrejme, takto vyuzity swap nema na vykon realny dopad.

Diky za naprosto vycerpavajici odpoved, v podstate se tak potvrdila ma
ocekavani, ze to zkratka nijak jednoduse vypozorovat nejde. Chtel jsem
to proto, ze kdyz mam dva stroje, jeden s 512MB a druhy 1GB ram a pustim
na nich stejny zatezovy test, ktery zapisuje na disk a zpetne cte a
porovnava md5 velke soubory porad dokola, po chvili behu dojde veskera
volna pamet, ale samozrejme se nezacne swapovat, takze i kdyz druhy
system ma dvojnasobne mnozstvi RAM, nejsem schopen odhadnout, kdy se
opravdu blizim okamziku, ze pamet dojde.

Nicmene diky i za ten tip se swapoff a swapon, chapu-li to dobre, tak to
zakaze pouziti swapu, cimz se vyprazdni a pak ho to zase povoli. A pokud
chapu dobre i dalsi informace o swapu, tak co se do nej jednou vlozi, to
v nem vetsinou zustane na vzdycky (nebo aspon na hodne dlouho i kdyz se
RAM znovu uvolni).
Cim si vsak nejsem jisty, je to, kdyz prijde novy pozadavek na
swapovani, jestli se prepisuji nejake stranky, nebo se zase pridavaji k
tem jiz existujicim - tim by teoreticky doslo po case k zaplneni swapu i
kdyz by nikdy nebyl pozadavek na tolik pameti najednou... takze tak to
asi fungovat nebude.

Miroslav Lachman