swap_pager: indefinite wait buffer

Dan Lukes dan at obluda.cz
Mon Aug 7 12:26:13 CEST 2006

Miroslav Lachman napsal/wrote, On 08/07/06 09:53:

> Tak uz jsem v podstate nahodou zjistil, cim bylo to zpomaleni - muze za
> to extended self-test SMART monitoringu disku. Nevim, jestli self-test
> ridi smartmontools, nebo jen preda patricny prikaz disku a ten uz si
> test dela sam (rekl bych, ze plati druha varianta).

	Skutecne plati druha varianta.

> Vyznate se nekdo ve SMART disku natolik, abyste mi dokazal rict, jestli
> je problem ve smartmontools, nebo je to chyba disku? Nemuzu v serveru
> vyzkouset jiny disk, protoze server je pronajaty a poskytovatel ma k
> dispozici jen uplne stejne disky z jedne serie, ktere se patrne chovaji
> stejne :(

	Nemohu vam rict, jestli slo o stale stejny test nebo jestli bezici
smartmontools daemon nahodou v kriticke dobe spustil test take (v
zavislosti na konfiguraci testy provadi i sam) - ale to by nemel byt
problem zjistit.

	Kazdopadne, pri testu provadenem za rutinniho provozu je otazka, kolik
casu disk venuje testu a kolik vyrizovani externich pozadavku. To je na
volbe disku samotneho. Specifikace pozaduje pouze tolik, aby preruseni
self-testu a zahajeni vyrizovani externiho prikazu netrvalo dele nez dve
vteriny - coz je ovsem pro rutinni provoz docela dost.

	Vetsina, disku, se kterymi jsem se setkal, prikladala externim prikazum
podstatne vetsi prioritu a vyrizovala je pomerne promptne (i kdyz k
urcitemu snizeni vykonu behem testu proste nutne dojit musi).

	Mozna proste mate smulu na typ disku.

	Kazdopadne, neni dobry napad na zatizenem provoznim serveru v rutinnim
provozu spoustet podobne testy. Jiste mate v provozni dobe vyhrazeno
nejake okno pro servisni zasahy, kdy server muze mit snizeny vykon nebo
dokonce vypadek - tak tyhle testy patri tam.

	Zdravi

AKA: dan at obluda.cz, dan at freebsd.cz,dan at kolej.mff.cuni.cz