DVD region

Dan Lukes dan at obluda.cz
Sat Aug 5 18:03:32 CEST 2006

> kde se k takovym DVD da prijit? Abych vedel cemu se vyhnout :-)

	Ta byla zakoupena uplne normalne. Predpokladam, ze je lacinejsi
vylisovat vetsi serii pro dva nebo vice regionu a pak je jen
individualne potisknout podle zeme dodani.

> A tak me napada, jak vlastne zjistim pro jaky region je DVD skutecne
> urceno? Ze pro prehravac neni rozhodujici logo natistene na kotoucku
> nebo dokonce na krabicce je mi jasne ;-)

	Pokud to budeme zjistovat na FreeBSD pak je to v teto konferenci
legitimni otazka. Jeden z nejednodussich zpusobu, protoze nevyzaduje
zadny specialni software je:

camcontrol cmd cd0 -Ec "ad 0 0 0 0 0 0 1 0 8 0 0" -i 8 "s5 i1"

	(DVD je u me jako zarizeni cd0 ; coz mi pripomina, ze v jadre musi byt
pritomny CAM aby to fungovalo pro ATAPI zarizeni, coz je bezny pripad)

	V zasade tak z prikazove radky zasilate primo potrebne IOCTL ovladaci
zarizeni a pak zobrazite co vratil v odpoved (v tomto pripade jen tu
cast z toho, ktera na s zajima)

	Vypsany byte je primo hodnota RMI - staci prevest do binarni podoby.
DVD, na kterem jsem to prave vyzkousel vraci 192 - coz by znamenalo, ze
je urceno pro regiony 1&2 (ac podle obalu pouze '2')

AKA: dan at obluda.cz, dan at freebsd.cz,dan at kolej.mff.cuni.cz