ipfw divert keep-state

Dan Lukes dan at obluda.cz
Thu Jul 27 13:29:10 CEST 2006

VUlik at cz.soluziona.com napsal/wrote, On 07/27/06 10:55:

> A neni zrovna tohle skoda?

	To zalezi od toho, ceho chces dosahnout a od personalnich preferenci.

	Ja osobne nepouzivam "stavovost" firewallu vubec. Stavovy firewall sice
zvysi odolnosti site vuci utokum nepouzivajicim TCP spojeni, ale na
druhou stranu znamena zvyseni rizika odstavky cele site na zaklade DoS
vedeneho ze stanice uvnitr (na coz staci nejaky pitomy virus).
Vyhodnotil jsem, ze v souvislosti s druhym typem utoku lze ocekavat
celkove skody zpusobene utoky vyssi (pro chranou spolecnost).

	Navic, tam kde je NAT je toto riziko potlaceno jinak (ano, za stejnou
cenu, tedy rizika uspesneho DoS) znamena dualni pouziti tohoto
mechanismu jen dvoji riziko - vyhody nevidim celkem zadne.

	Takze, me osobne to skoda nepripada, ani v nejmensim - vidim zbytecna
rizika a nevidim vyhody.

	Nicmene, bezpecnost nema univerzalnich pravd - zalezi na konkretnich
lokalnich podminkach, osobnich zkusenostech a preferencich a v
neposledni rade take na tom, jakeho typu utoku se vlastne obavas ...

	Abychom se mohli o tomhle bavit smysluplne a konstruktivne, muselo by
byt zrejme, jakemu zcela konretnimu typu utoku se vlastne branis -
jedine na kokretnim pripade se totiz da posoudit vhodnost dvou ruznych
zpusoby obrany. A i kdyz ti jeden v takovem konretnim pripade vyjde jako
vhodnejsi, jeste to neznamena, ze pro jiny typ nebude "vitez" nevhodny",
zatimco "porazeny" ano. Takze, nakonec je to stejne o "pocitu".

AKA: dan at obluda.cz, dan at freebsd.cz,dan at kolej.mff.cuni.cz