options PAE

Divacky Roman xdivac02 at stud.fit.vutbr.cz
Thu Jul 27 10:21:13 CEST 2006

On Wed, Jul 26, 2006 at 01:21:40PM +0200, Robert Popelka wrote:
> Zdravim konfera.
>
> len taka mala otazocka fbsd 6.1, P4 3Ghz s 4G ram.. problem je v tom ze
> system vidi len 3 G ram co je krute malo. Tak som to hodil do googlu a
> nasiel som ze tam treba pouzit options PAE

PAE znamena ze se adresuje pres 36 bitu, tj. vyuzijes >4G pameti na 32bitove
masine. ovsem kazdy proces vidi porad tech svych 4G a nic vic.

PAE je pomale, bugove a dost naprd. urcite bych radsi sel do 64bit

> co by malo tento problem vyriesit. No samozrejme stastie dalo a vzniklo
> z toho  unknown option "PAE" ... dake napady ?  ja myslel ze to bude
> daco doserkane na 64 bit masinach ... ale ten isty problem pri i386 ...

ty pouzivas 64bitove fbsd? to samozrejme PAE nema. pokud ti 64bitovy system
nevidi 4G pameti tak bude buga budto v biosu nebo v komunikaci bios <-> fbsd
nebo v necem podobnem.

zkus prohledat mailing listy atp

roman