Divne chovanie 6.1

Peter Rosa prosa at pro.sk
Mon Jul 24 06:35:31 CEST 2006

Zdravim,

> 	Nevim, jaka je defaultni systemova hodnota ani jaka byla v predchozich
> verzich. Taky nevim, co znamena 'nema keepalive' - zda to znamena, ze si
Znamena to - nema v konfiguracnom subore nic, co pripomina keep-alive.

> 	To sshd puvodne komunikovalo na nejake ctverici {src|dst}{ip|port} - je
> treba zjistit, zda i po znovunavazani pripojeni posila pakety patrici do
skryte: A.B.C.D - strana FreeBSD, pripojena k ADSL router-u
         X.Y.Z.V - spadnuta session SSH - IP odkial som sa pripojil
         [out-if]- vonkajsie rozhranie FreeBSD (pripojene na ADSL router)

$ tcpdump -n -i [out-if] -vv
13:27:49.815347 IP (tos 0x0, ttl  64, id 61603, offset 0, flags [none],
proto: TCP (6), length: 40) A.B.C.D.22 > X.Y.Z.V.10767: ., cksum 0xd391
(correct), 1494587703:1494587703(0) ack 1712293713 win 0
13:27:49.815622 IP (tos 0x10, ttl  64, id 61604, offset 0, flags [DF],
proto: TCP (6), length: 40) A.B.C.D.22 > X-Y-Z-V.10767: ., cksum 0xd390
(correct), 1:1(0) ack 1 win 65535

Takato komunikacia prebieha raz za zhruba 5 min, to je vsetko, nic ine
tadial netecie. Co z toho vyplyva, neviem, tcpdump som spustil prvykrat.
Teda, vyplyva z toho, ze daemon sshd stale obnovuje spojenie, aj ked mal
davno zistit, ze spadlo a dalej sa tadial nekomunikuje. X.Y.Z.V je druhy
FreeBSD router. Blbe je, ze sshd zrejme nevyzaduje od X.Y.Z.V potvrdenie
tychto paketov - cize nema sancu zistit, ze spojenie spadlo.

> 	Mimochodem, takove, sice nerychlosipacke, ale velmi efektivni reseni
> problemu by bylo - poridit si ADSL od kohokoliv, kdo v ramci sluzby
> poskytuje zdarma pevnou IP adresu. Takovych je na trhu vetsina,
Jasne, na tom pracujem. Problem je, ze som zaviazany na 2 roky a k
sluzbe aku tam mam, mi ISP neposkytne pevnu IP-cku...
No nic, idem ich "lomit" dalej :-)

Peter Rosa