Divne chovanie 6.1

Peter Rosa prosa at pro.sk
Fri Jul 21 22:33:24 CEST 2006

Zdravim,

> To je pravda. Nicmene podle vety "pripojim se na router" jsem usoudil ze jde
> prave o ten pocitac.
> Petre - pripojujes se primo na pocitac s verejnou IP a nebo na neco za
> routerem?

Sorry, v povodnom maile som to nenapisal. Takze:
                      [10.0.0.0]    [192.168.0.0]
Internet --- ADSL router --- FreeBSD 6.1 --- Intranet

ADSL router sa snazi neustale pripajat, aj ked ho ISP odpoji.

Problem je, ze aj squid, (iniciovany z intranetu), aj ssh, (iniciovane
z internetu (zvonku)) vykazuju tuto chybu - ked im zdochne spojenie so
svetom, zostanu visiet v procesoch aj v dyn. pravidlach ipfw.

$ sysctl -a | grep alive
net.inet.ip.fw.dyn_keepalive: 1
net.inet.tcp.always_keepalive: 1

$ grep -i alive /etc/ssh/sshd_config
#KeepAlive yes

Squid nema keepalive

Este raz pripominam, ze 4.11 ani 5.4 sa takto nespravaju - ked im
zdochne spojenie, ukoncia beziacu session ssh, prerusia spojenia
squid-u, zrusia dyn. rules ipfw...

Dan, prosim, co sa mam snazit odsledovat? Teraz tam mam od vcera dva
taketo procesy, takze to mozem urobit. Len neviem, co :-)

Vdaka za vas cas,

Peter Rosa

P.S. Ospravedlnujem sa za neskoru odpoved, nedostal som sa k mailom skor. P.