gmirror FAILURE - device detached

Miroslav Lachman 000.fbsd at quip.cz
Sat Jul 15 11:10:15 CEST 2006

Miroslav Lachman wrote:
[...]
> Abych prinutil gmirror znovu pouzivat disk, musel jsem nejdrive pouzit
> gmirror forget, gmirror remove a pak gmirror insert.
> Ted se bude patrne zase 5 hodin synchronizovat.
> Nemuze tento stav mit treba nasvedomi nastaveni radice na rezim AHCI
> (nastaveni v BIOSu - je tam tusim na vyber IDE a AHCI)?

Tak se tu porad trapim s mizenim disku ze systemu. Nekdy zmizi ad4,
vetsinou ad8 a v poslednich 2 dnech zmizi jeste nez se stihne uplne
synchronizovat.

Jul 15 01:15:37 track kernel: ad4: 238475MB <Seagate ST3250820AS 3.AAC>
at ata2-master SATA150
Jul 15 01:15:37 track kernel: GEOM_MIRROR: Device gm0 created
(id=565164480).
Jul 15 01:15:37 track kernel: GEOM_MIRROR: Device gm0: provider ad4
detected.
Jul 15 01:15:37 track kernel: ad8: 238475MB <Seagate ST3250820AS 3.AAC>
at ata4-master SATA150
Jul 15 01:15:37 track kernel: GEOM_MIRROR: Device gm0: provider ad8
detected.
Jul 15 01:15:37 track kernel: GEOM_MIRROR: Device gm0: provider ad4
activated.
Jul 15 01:15:37 track kernel: GEOM_MIRROR: Device gm0: provider
mirror/gm0 launched.
Jul 15 01:15:37 track kernel: GEOM_MIRROR: Device gm0: rebuilding
provider ad8.
Jul 15 01:15:37 track kernel: Trying to mount root from
ufs:/dev/mirror/gm0s1a
[...]
Jul 15 01:21:40 track kernel: ad8: FAILURE - device detached
Jul 15 01:21:40 track kernel: subdisk8: detached
Jul 15 01:21:40 track kernel: ad8: detached
Jul 15 01:21:40 track kernel: GEOM_MIRROR: Device gm0: provider ad8
disconnected.
Jul 15 01:21:40 track kernel: GEOM_MIRROR: Device gm0: rebuilding
provider ad8 stopped.

Stejny problem se probira ve freebsd-stable@, kde Robert Watson napsal,
ze to neni problem GEOM, ale bud HW, nebo ATA ovladace. Ackoliv se mi to
moc nezda, tak si zacinam myslet, ze to bude problem HW, protoze na
druhem stroji se stejnou konfiguraci se mi to jeste nestalo a to tam uz
od vcera v cyklu kopiruju a mazu portstree s jednoho oddilu do druheho,
abych nejak zatizil disky.
SMART zadny problem s disky nehlasi, takze ted me bude patrne cekat
zdlouhave presvedcovani nekoho ze serverovny, aby mi pronajaty HW
vymenili. :(

Jeste nez k tomu pristoupim, tak bych se rad zeptal, jestli je mozne
zrusit gmirror a  pouzit "pseudo RAID", ktery je na motherboardu (LSI
Logic V3 MegaRAID) bez ztraty dat z disku?

Pripadne jake mate nekdo zkusenosti s timto konkretnim RAIDem ve FreeBSD
6? Koukal jsem do man ataraid, ze je podpora pouze pro cteni metadat,
takze se neda vytvaret a rebuildovat ze systemu, ale pouze z BIOSu (z
cehoz nemam moc radost, protoze to vzdycky znamena delsi downtime a
nutny pobyt v serverovne)

Miroslav Lachman