gmirror FAILURE - device detached (bylo gmirror Flags: DIRTY)

Miroslav Lachman 000.fbsd at quip.cz
Mon Jul 10 21:12:13 CEST 2006

Frank Tomes wrote:
> Stalo se nam u dvou serveru cca po pulrocnim bezproblemovem provozu to
> same. Atacontrol reinit ani reboot nepomohl, bylo nutne disky vymenit
> za jine.

U me nastesti reboot pomohl, ale ted uz se asi 3 hodiny synchronizuje disk.

> Co je horsi tak nam po prvni vymene v jednom serveru novy
> disk po nekolikadennim provozu hlasil ten samy problem a po jeho
> vymene se situace za par dni zopakovala. Na druhem serveru po vymene
> disku je zatim vse v poradku. Na nasem tretim serveru, kde je nejvetsi
> diskova zatez, je zatim vse v poradku. Servery jsou identicke, Sun
> Fire X2100, FreeBSD 6.0.
>
> Momentalne tedy resime to same. Problem muze byt od konektoru supliku
> na disky po radic a mozna tez i uplne nekde jinde.
[...]

Vsimnul jsem si, ze stejny problem hlasilo postupne nekolik lidi ve
freebsd-stable@ listu (thread zacina 21.5. a jmenuje se "GEOM problems
again..."). Z toho to na me pusobi tak, ze se jedna o nejakou SW chybu
na strane FreeBSD, kazdy tam ma uplne jiny motherboard (chipset radice).
Ale treba se pletu a je problem nekde uplne jinde.

Miroslav Lachman