Nove lacne servery od IBM

Petr Rehor prehor at gmail.com
Thu Jul 6 12:47:26 CEST 2006

On 7/6/06, Peter Rosa <prosa at pro.sk> wrote:
> Zdravim vsetkych,
>
> prosim, nekupovali ste niekto v poslednej dobe niektory novy lacny
> server od IBM (xS 100, xS 206, ...)? Samozrejme pre nasadenie FreeBSD.
>
> Snazim sa hlavne zistit, ci tie nove komponenty, ktore do nich davaju,
> maju podporu vo FreeBSD (ServeRaid, Gb ethernet atd.).

Podivej se na http://www-03.ibm.com/servers/eserver/support/reflib/index.html
vyber si model a u nej klikni na menu System schematic. Uvidis vsechny
brouky ktere v tom stroji jsou a podle nich muzes zkusit dohledat jestli jsou
podporovany. I kdyz ted kokam, ze x100 tam ani neni a u x200 a x205 tenhle
popis chybi :-(

> Ale hlavne prosim vase  skusenosti z praxe.

Pouzivam starsi stroje z rady xSeries a chodi dobre az na problem NetFinity 5000
a bootovani FreeBSD z CD, ale to je znamy stary problem, ktery se nevyresil,
takze se musi pouzit necisty trik.

IBM obecne pouziva pomerne standardni komponenty (Intel, Adaptec, Broadcom),
takze ho FreeBSD vetsinou zna (kdyz mi projde rukama novy model zkousim do
nej strcit instalacni CD a koukam co vsechno z HW je podporovane). Samozrejme
moc nechodi takove veci jako je servisni procesor, i kdyz ted to vypada ze z
vlastniho reseni presli na IPMI a mohlo by to chodit i ve FreeBSD, ale
vyzkousene
to nemam.

Pro FreeBSD ale radsi pouzivam mene "znackove" stroje poskladane z komponent
a skrini Intel nebo Supermicro (naposled to bylo
http://www.supermicro.com/products/motherboard/P4/E7221/P8SCT.cfm
a bezi bez problemu jako firewall se softwarovym mirrorem). Po zaruce je u nich
mnohem levnejsi servis - proste se koupi nove dily za aktualni cenu a ne za cenu
pred tremi roky, kdy si je u IBM strcili do skladu.

P.