Kernel 6.1 na BSD 6.0

Dan Lukes dan at obluda.cz
Wed Jun 14 17:22:51 CEST 2006

Michal Koblizek wrote:

> Samozrejme bych to nejradsi udelal rovnou poradne, jenomze jde o to, ze
> fyzicky tam mam omezeny pristup.

	No, proto je tam potreba prijit s hotovou a ozkousenou flashkou v ruce
a na miste ji vymenit.

	Bud' je to misto, kde se ocekava, ze to bezi bez vypadku - pak urcite
mate nahradni zarizeni v zaloze, pro pripade, ze to, co tam je, prestane
fungovat - a presne na tom je to treba odladit.

	Nebo takove zarizeni nemate, coz znamena, ze s moznosti vypadku se pocita.

	Tim nerikam, ze vypadek musi nastat - proste si na disku vytvoris
stejne velkou partition jako je na te flash a vse si pripravis do ni.
Nebudes z ni sice moci nabootovat, ale ledacos lze vyzkouset uz jen kdyz
se do ni udela chroot.

	No a takto pripraveny obsah se pak nakopiruje na onu flash.

	Ano, je zde nebezpeci, ze nebude dobre vyrobeny kernel, ze zapomenes
prekopirovat nejaky konfigurak, proste, ze pres to vsechno neco fungovat
nebude - no to je prave ten vypadek, o kterem byla rec.

> Proto dotaz na to jestli ten 6.1 kernel tam bude fungovat, protoze
> nejjednoduzsi reseni by bylo proste prihrat druhej kernel, rebootovat a
> doufat, ze to bude fungovat.

	To samozrejme udelat muzes. A mozna to i fungovat bude. A mozna taky ne.

	A i kdyz by to po restartu nabehlo - u jakehokoliv dalsiho problemu je
treba se vzdy ptat "a nemuze za to nahodou ona nekonzistence ?" A
problemy nemusi bty jen deterministicke - mohou byt take docela nahodne.
Cas, ktery patrne usetris ted budes muset - a to, dle meho nazoru, i s
mastnymi uroky - vratit pozdeji.

	No a nebo uver Romanovi, ze je to naprosto bezne a nic ti nehrozi,
nepremyslej nad tim a udelej to. Ja tvrdim, ze to je sazka do loterie -
ale treba budes mit stesti a vyhrajes.

	Pokud to nemas kde vyzkouset, coz znamena, ze to je stroj, kde vypadek
nevadi - tak to mozna za ten pokus stoji. To musis posoudit sam ...