Zakys pri kompilacii kernela FBSD 6.1

Dan Lukes dan at obluda.cz
Wed Jun 14 10:10:42 CEST 2006

Marian Hercek napsal/wrote, On 06/14/06 09:14:
> Nemozem skompilovat vlastny kernel pod FreeBSD 6.1-RELEASE.

	Ale samozrejme, ze to je release ...

> Spominane warningy:
> /usr/src/sys/i386/isa/prof_machdep.c:66 warning: 'cputime_clock_pmc_conf'
> defined but not used
> /usr/src/sys/i386/isa/prof_machdep.c:67 warning: 'cputime_clock_pmc_init'
> defined but not used
> /usr/src/sys/i386/isa/prof_machdep.c:67 warning: 'saved_gmp' defined but not
> used
>
> Error code 1

	Vyvojarsky team si, na rozdil od Romana, mysli, ze warningy jsou
varovani, kterym je treba se vazne venovat a zjistit, jestli nahodou
neukazuji ma misto skutecneho problemu, ktery je treba odstranit. A
proto je jadro psane tak, aby pri kompilaci warningy nepsalo, nebo byl
ten-ktery konkretni warning v danem pripade potlacen. A pokud se nejaky
"novy" warning" objevi, povazuje se to za chybu - no a chybou kompilace
konci.

	Jedna z moznosti je skutecne takova, kterou naznacil Roman - rozhodnout
se, ze jsem chytrejsi nez cely vyvojarsky team dohromady (nebo alespon
to pro dany okamzik potrebuju ucelove tvrdit) a chovani zmenit a na
warningach nekoncit - to zajisti NO_WERROR=1 zapsane v /etc/make.conf

	Druha moznost je zjistit, v cem je problem a vyhnout se mu. Z textu
warningu soudim, ze v konfiguraku jadra mas
option I586_PMC_GUPROF

ale neni tam

option PERFMON

	To je ve vysledku dohromady celkem na kocku - zadas pouzivat
performance coutery procesoru typu i584, soucasne vsak odmitas
performance monitoring jako takovy - takze si vyber - pridat PERFMON
nebo odstranit I586_PMC_GUPROF

	Tim by problem s warningy mel zmizet.

	Samozrejme, ze jde o chybu zrojoveho kodu, ktery s podobnym
nekonzistentnim pozadavkem zrejme nepocital.

AKA: dan at obluda.cz, dan at freebsd.cz,dan at kolej.mff.cuni.cz