RAID1 na serveru s MB A8N-VM

Travnik Pavel Pavel.Travnik at chg.cz
Thu Jun 8 07:45:09 CEST 2006

> Toto samozrejme neplati v pripade, ze mas "ar" priamo v
> jadre. Mne to skor pripada, ako keby si nemal dobre
> nasetupovany raid priamo v biose. Rovnako sa to tyka aj
> bootovania, ten integrovany semi-raid radic (nakolko sa
> NEjedna o plnohodnotny raid radic) "by mal" bootovat bez
> problemov a mozno je len znovu v biose zle nastavena boot
> sekvencia. Skusil by som este poprehadzovat disky na rozne
> sata porty prip. vyskusat ine disky, ak mas nejake k
> dispozicii. Otazka este je, ci sa raid pole vytvorene v biose
> tvari zdravo alebo ci uz tam pozorujes nejake problemy. Pri
> [...]
vracim se k problemu po par dnech nepritomnosti...

Vyzkousel jsem vse, podle tvych rad (krome jinych disku), ale nic...
RAID se v BIOSu jevi jako "Healthy"
V konferencich na netu jsem nasel nejake zminky o instalaci freeBSD s
touhle deskou s doporucenim RAID v BIOSu zakazat a realizovat ho pres
atacontrol.
Kdyz vsak v BIOSu ten RAID zcela zakazu, instalator mi i presto stale
nabizi disky ad4 a ar0, i kdyz BTX loader vypisuje:
BIOS drive C: is disk1
BIOS drive D: is disk2
nemate nekdo napad, co by se s tim dalo delat?