Kompilacia kernela FreeBSD 6.1

Dan Lukes dan at obluda.cz
Mon May 29 14:06:39 CEST 2006

Marián Hercek napsal/wrote, On 05/29/06 13:31:
> Som trochu zmateny z toho, ze vsade, kde som cital nieco o kompilacii
> kernela bolo napisane, ze v subore LINT (v novych FreeBSD je to subor
> NOTES) su vsetky volby pre kompilaciu kernela.
>
> Ja som tam (GENERIC a NOTES) vsak nenasiel nieco ako 'device PF' alebo
> IPF a podobne.
> Co ked chcem len PF a IPF a podobne nechcem v kerneli?

	Ja v /usr/src/sys/conf/NOTES device pf i options IPFILTER vidim, stejne
tak, jako tam vidim option IPFIREWALL.

	Proste je tam treba odstranit to co nechces, u toho co chces se
rozhodnout, co nebude v kernelu staticky a bude se loadovat pri startu
jako modu - a to co chces mit v kernelu staticky tam pripsat.

> a dvakrat mi to padlo na nejakej hlaske

	Hm, tak to je asi doslo k nejake chybe. Co vic bys cekal, pri nulove
poskytnute informaci ?

> Snazim sa o minimalisticky kernel, kde by bola hardverova podpora len
> sietovky a toho najnutnejsieho hardveru.

	Tak si udelej kernel uplne minimalisticky a v loader.conf si zarid, at
se do nej nahraje k tomu naprostemu minimu moduly potrebne pro konkretni
hardwarove vybaveni a pozadovane feature.

	Muzes tak mit identicky kernel i na mirne odlisnych masinach.
Pripoustim ale, ze na pouzivani kernelovych modulu jsou ruzne nazory a
neprinasi to jen sama jednoznacna plus.

AKA: dan at obluda.cz, dan at freebsd.cz,dan at kolej.mff.cuni.cz