icmp redirect

Peter Rosa prosa at pro.sk
Fri May 26 10:51:56 CEST 2006

Zdravim,

> No to je preci jasne - to druhe sysctl. Tim jsi si ty hlasky primo
> "objednal". ;-)

Jasne, to viem. Nikdy doteraz sa nezjavili (3 roky), preto moj dotaz.

> Presto za nejpravdepodobnejsi vysvetleni povazuji to, ze sit je chybne
> nakonfigurovana - a to nejspis v tom smyslu, ze nesouhlasi masky siti
> nakonfigurovane na zarizenich v jedne siti.

Nerobil som ziadne upravy konfiguracie, nepridal som ziadny novy
pocitac, a predsa sa tie redirecty objavili. Dodnes to bezalo bez
jedinej takej hlasky (cca 3 roky), dnes sa objavili asi 40 hned po sebe.

> ADSL router 192.168.0.1 zada pocitac, v jehoz LOGu se hlasky objevily,
> aby pakety urcene pro 192.168.0.110 odesilal na stroj 192.168.0.110
> (tedy primo, ergo, ADSL router je presvedcen, ze tyto dva stroje jsou v
> jedne siti, kdezto adresat ICMP paketu si to patrne nemysli - to je
> patrne ten jiz zmineny nesoulad masek na obou strojich).

ADSL router ma IP 192.168.0.1/24, firewall 192.168.0.110/24. Takze ADSL
router ziada firewall (v jeho logu sa objavili tie hlasky), aby pakety
pre seba sameho posielal sebe samemu :-) Pochopil som spravne? Na ich
sieti nie je ziadny dalsi pocitac, iba tieto dve zariadenia.

Takze otazka asi znie, co mohlo sposobit nutnost icmp presmerovania?
A na to si neviem odpovedat... Mas, prosim, nejaky napad?
Na firewalle bezi este http proxy - mohlo to sposobit toto proxy?

A mozno to ozaj nestoji za to, vrtat sa v tom :-) Ja len, ze v kazdej
kucharke o firewalloch a zabezpeceni na nete tuto sysctl nastavuju ako
jednu z prvych. Takze predpokladam, ze ma relevantnu suvislost so
zabezpecenim (niekde som o rizikach spojenych s icmp type 5 cosi cital,
len si nepamatam, co presne :-) ). Preto, ked sa mi zjavila hlaska po 3
rokoch, som zacal hladat pricinu.

Peter Rosa