Postfix+MySQL

Miroslav Lachman 000.fbsd at quip.cz
Tue May 16 14:29:48 CEST 2006

Milan Cizek wrote:
[...]
> stroj je v domene .aw.chvalsiny.net
> postfix je konfigurovan na domenu .chvalsiny.net
>
> Mam virtualniho usera s mailboxem, funguje jako
> cizek.milan(zav)chvalsiny.net. Prijima mejly, funguje v poradku.
> V aliases presmeruji root na cizek.milan(zav)chvalsiny.net + newaliases.
>
> Ale zadne emaily do boxu nechodi. Jakmile udelam "mail root" s nejakou
> zpravou, tak mam v postfixu odeslani uzivateli root at chvalsiny.net - takovy
> mailbox ale nemam.
[...]
> Muzete mi prosim poradit co delam stále spatne? Predem dik.
>
> Milan

Osobne to vidim na "spatnou" konfiguraci v casti myhostname / mydomain /
myorigin.

myhostname obvykle neni treba nastavovat, pokud se ma brat v uvahu
skutecne hostname stroje. Zbyva tedy mydomain a myorigin. Pokud je
chvalsiny.net domena urcena pro virtualni uzivatele, pak je potreba mit
jinou pro lokalni.

Takze napriklad:
mydomain = $myhostname
myorigin = $myhostname
mydestination = $myhostname, localhost.$mydomain, localhost

Tim se pak prikaz `mail root` bude mapovat na uzivatele
root at jmeno.stroje.tld (a to jak FROM, tak i TO) a nebude to kolidovat se
systemem virtualnich uzivatelu domeny chvalsiny.net

S pozdravem
Miroslav Lachman