sprava pameti - nachazim obsah passwd

Dan Lukes dan at obluda.cz
Wed May 10 00:10:15 CEST 2006

michal_sjx napsal/wrote, On 05/09/06 22:48:
> [...]

	No, i tady jsem nakonec zasel do zdrojaku.

	'Z' pamet nuluje - a to prave a presne tu, o kterou si's pozadal.
Pouziva na to 0. 'Z' implikuje 'J' (nikoli 'JR' jak nespravne rika
manualova stranka)

	'J' pouziva 0xd0 a pouziva ho na veskerou alokovanou, realokovanou i
uvolnovanou pamet. Navzdory manualove strannce, 'J' neimplikuje 'R'.

> Zkousel jsem
> malloc(), calloc(), realloac() a opravdu vsechny jsou vynulovane.

	Zajimave (tedy, u calloc ne, to to ma v definici), ale u tech
ostatnich. Nejak nemuzu najit, kde by se to nulovalo.

> Asi problem neni v C ale nekde v Perlu a nebo v pouzitem DB stroji.
> Spamassassin nativne uklada ve formatu BDB a soubory s DB maji pocatecni
> velikost asi 2^16 (db s auto-whitelist, ...).

> Nerad bych obdrzel email skontrolovany SA a v nem by byl kus pameti
> jadra.

	Kus pameti jadra spis tezko - jadro si svoji pamet hlida. Ale jina
aplikace, ktera si pamet nehlida a nechava v ni kde co, to by se tam pak
najit mohlo. Obzvlast, pokud ta aplikace je Perl, ktery do sve pameti
nacita kdejake zdrojove kody.

	Ale IMHO je problem predevsim ve SpamAssainu, protoze, podle vseho,
zapisuje do souboru i tu pamet, jejiz obsah nedefinoval.

> PS Koukal jste se nekdo, jestli se Vam to taky stava?

	Ne. Spamassasin nepouzivam, a tam, kde ho pouzivam, nema dovoleno psat
uzivatelum do adresaru jakekoliv soubory ...

AKA: dan at obluda.cz, dan at freebsd.cz,dan at kolej.mff.cuni.cz