sprava pameti - nachazim obsah passwd

michal_sjx michal_sjx at seznam.cz
Mon May 8 22:30:43 CEST 2006

Dan Lukes wrote:

> 	A je to skutecne vada ? Ja interni format MySQL indexu neznam a tak
> mohou byt tyto nahodne retezce umistene v bezvyznamovych castech souboru.
>
> 	A bezny uzivatel by nemel mit pristup primo k databazovemu store tak,
> aby se mohl sam (tedy bez SQL serveru jako prostrednika) podivat na
> obsah databazi jako na soubory. Takze ani unik informaci IMHO nehrozi ...
Ano unik nehrozi, ale neprijde mi to jako spravne zachazeni s daty a mam
dojem, ze je to chyba.

> 	Jak jsi poznal, ze to byl zrovna obsah /var/backups/master.passwd a ne
> /etc/master.passwd ?
Nepoznal. Typnul jsem to podle toho, ze tam je stejna struktura a napadl
me jako prvni tento soubor. Navic tam nebyl celej (dost "useru" tam
chybelo (ze zacatku souboru i z konce)).
Dale se tam nachazeji zakomentovane zdrojove kody perlu. Mam pocit, ze
jsou to teda spis manualove stranky nejake soucasti perlu a ne zdrojove
kody.

> 	To neni nesmyslna otazka - pomohlo by to zjistit, jaky program pri
> manipulaci s klicovym materialem je tak neopatrni, ze pamet pred
> navracenim systemu nemaze.

> 	Nemam dojem, ze v definici prislusnych funkci (malloc nebo free) je
> zaruceno, ze system smaze obsah takove pameti. Pokud se nemylim (a mylit
> se mohu), je na vine aplikace, ktera vratila systemu pamet s citlivymi
> daty aniz je smazala.
Kazde aplikaci prideluje nejaky virtualni pametovy prostor (asi 3GB).
Prideluje se kazde, a tak zadny neni sdileny, tedy by se dalo ocekavat,
ze tam bude to, co tam vznikne po startu systemu (nahodna data, pokud
deska treba nemaze ramku).

Napada nekoho, jak zjistit pricinu? Stava se to nekomu taky a nebo tam
mam nedej boze nejakej trojan?

--
 Hi! I'm a .signature virus! Copy me into your ~/.signature to help me
spread!