FreeBSD jako printserver

Stanislav Dansa stanislav.dansa at del.cz
Fri May 5 16:12:33 CEST 2006

> Vlastni HPLJ1020 je na USB

S touto tiskarnou nemam zadne zkusenosti, s tiskarnami na USB take ne.
Kratke patrani po internetu me dalo nasledujici informace:
- HP o ni tvrdi ze je "host based printing", tj. nezna PCL, PS, a pod.
- CUPS ani placene ESP Print Pro se k ni neznaji
- HP nabizi ovladace ke svym tiskarnam v ramci projektu
  HP Linux Imaging and Printing (HPLIP). HPLJ1020 je mezi nepodporovanymi:
  http://hplip.sourceforge.net/supported_devices/unsupported.html

- Jiskricka nedeje sviti na nize uvedenych strankach:
http://www.linuxprinting.org/show_printer.cgi?recnum=HP-LaserJet_1020
http://foo2zjs.rkkda.com/

Prestoze je tam hodne videt slovicko "linux" je na posledne jmenovane
strance odkaz na soubor INSTALL, ve kterem je zminka o FreeBSD
a potrebnych baliccich, takze by to na FreeBSD melo chodit.

> v /etc/printcap je
> hplj1020|Hewlett Packard LaserJet 1020:lp=/dev/ulpt0:ct=120:\
>         :af=/var/log/lpd:lf=/dev/console:lo=/var/spool/lpd.lock:\
>         :sd=/var/spool/lpd:st=/var/spool/lpd.status
>
> cups mi zahlasi problem s tiskem - nemuze pristupovat na tiskarnu -
> communication error.

Podari-li se Vam rozchodit foo2zjs, pak jej nejak musite zaradit
do tiskoveho systemu. Prestoze jsem si nedavno zbezne prohlizel
dokumentaci k CUPS, neznam jej. Bud do printcap, nebo do
konfiguracniho souboru CUPS budete muset doplnit vyse zmineny "filtr".

Mnoho stesti

---
Stanislav Dansa (stanislav.dansa at del.cz)