problem s reinstalaci php5

Dan Lukes dan at obluda.cz
Wed May 3 15:07:16 CEST 2006

Ondřej Tůma napsal/wrote, On 05/03/06 12:42:

> PS: a co ze to teda to -f jeste dela ??

	No, ona je to zkratka od "force" - v zasade to dela "smaz a neohlizej
se na dalsi okolnosti".

	Takovou "dalsi" okolnosti napriklad muze byt nesoulad v MD5 hashi
daneho souboru. Pokud byl konkretni soubor nasledne prepsan souborem
stejneho jmena z jineho baliku, tak normalne by smazan nebyl, takto ale
smazan bude. Pripoustim, ze situace, kdy dva baliky instaluji na stejne
misto stejnojmenny soubor je problematicka vzdy (dokonce i tehdy, pokud
ty soubory ve skutecnosti maji stejnou funkcionalitu). Timto zpusobem si
napriklad prepisuje jeden z p5-* portu (presne jmeno si ted nevybavuji i
kdyz ho pouzivam) soubory, ktere uz v systemu jsou z instalace perlu
jako takoveho.

	Dalsi variantou na toto tema je smazani adresare - pokud neni '-f' tak
se adresar, nebude-li prazdny, nesmaze (neprazdny napriklad muze byt
diky uzivatelem vytvorenym konfiguracnim souborum), pokud je '-f' tak se
i s obsahem smaze (a konfiguracni soubory tak mohou byt ztraceny).
Napriklad starsi baliky mrtg mely prave tento problem (v soucasnych je
to uz udelano jinak a nemaji ho).

	Patrne by bylo mozn najit jeste i dalsi scenare, ale pisu jen ty, se
kterymi jsem mel tu pochybnou cest se osobne potkat.

AKA: dan at obluda.cz, dan at freebsd.cz,dan at kolej.mff.cuni.cz