problem s reinstalaci php5

Dan Lukes dan at obluda.cz
Wed May 3 09:28:51 CEST 2006

Jaroslav Votruba napsal/wrote, On 05/03/06 06:38:
> problem nastal,kdyz jsem si php 5 zkompiloval  bez podpory apache 2.

> prikladam vypis z instalace/deinstalace
> ===>  Installing for mod_php5-5.0.4_2,1
> ===>  mod_php5-5.0.4_2,1 conflicts with installed package(s):
>      php5-5.0.4_2

	Ja mam k tomu pripominku uplne jine kategorie. Rozdil mezi mod-php a
php neni ani tak v podpore Apache - ta bude, pokud byl Apache v okamziku
prekladu pritomen, obsazena v obou (jestli je php5 v packages prekladano
s Apachem nebo bez se priznam, ze nevim).

	Dulezitejsi rozdil je, ze mod_php je bez cli.

	A to muze byt problem. Pokud pozdeji zjistis, ze do PHP potrebujes jako
plugin nektery z PEAR-* modulu, tak ty se bez pritomnosti cli php5
nenainstaluji. A cli php uz take doinstalovat nepujde, protoze bude v
konfliktu s mod_php

	Pro me osobne z toho vyplynul zaver, ze mod_php se nevyplati pouzivat -
uspora tech par byte na disku usetrenych nepritomnosti standalone
spustitelneho php je nezajimava, a pripadne budouci problemy s instalaci
nekterych modulu za ni rozhodne nestoji.

	Takze, vsude pouzivam php5-5.* a nikde mod_php5

	Jestlize jeho "packages varianta" podporu Apache neobsahuje, je treba
si prelozit sam (ja si prekladam sam prakticky vzdy).

	Tim se ovsem problem redukuje z nahrady php5->mod_php5 na prostou
reinstalaci php5, ktera by mela byt mirne jednodussi.

AKA: dan at obluda.cz, dan at freebsd.cz,dan at kolej.mff.cuni.cz