firewally- který používáte a proč -pro a proti

Divacky Roman xdivac02 at stud.fit.vutbr.cz
Wed Apr 26 09:41:17 CEST 2006

On Tue, Apr 25, 2006 at 09:48:14PM +0200, Dan Lukes wrote:

> 	No prave - a u tech mam uplne stejnou osobne neproverenou, informaci,
> ze volani funkce v dynamicky linkovane knihovne ma vetsi overhead nez u
> kodu staticky linkovaneho.

no.. je fakt ze staticky kod se vola primo a dynamicky pres tabulku, ale rekl
bych ze ten rozdil je tak minimalni (jednotky instrukci) ze je nemeritelny.

navic nam do hry vstupuje cachovani a tak myslim ze ten rozdil bude fakt
nulovy. jediny rozdil ktery muze hrat roli je (a to je obecne problem
modularnich jazyku) nemoznost nekterych optimalizaci typu:

jadro:
a = 1;
b = 2;

modul:
c = a + b;

kde prekladac neni schopen zoptimalizovat v modulu c = 3 a pocita to pri
runtime, ale tomu se pri pouziti modularniho jazyka nevyhneme :)

rozhodne si ale myslim ze pokud pri pouziti modulu neni nejaky runtime looking
up symbolu tak ze ten overhead je tak minimalne ze se da mluvit o nulovem
overheadu. nelamal bych si  s tim hlavu :)

roman