ssh tunel skrze proxy

freebsdML freebsdml at quasan.com
Tue Apr 25 18:46:30 CEST 2006

Dobrý den,
mam dotaz ohledne moznosti nebo schopnosti ssh tunelovani respektive
pouziti R&L portu. Situace: jsem za www proxy, kterou se me podarilo
projet sshckem oproti ssh serveru s public ip na portu 443. Potud je
vse v poradku a bezproblemu muzu pouzivat ruzne slusby skrz mapovani
portu. Potreboval bych, ale taky skrze toto ssh spojeni mit moznost se
pripojit z venku na svuj stroj v praci. Jedine spojeni s venkem je skrze
proxy umistenou v dmz, ktera je samozrejme dostupna jen zevnitr.
Pak me napadlo, ze skrze mapovani remote ports bych se mohl pripojit
na sshcko treba na stroj, na kterem sem inicializoval vlastni
tunel(nebo kamkoliv jinam, kde me na serverch bezi ssh). Problem je v
tom, ze kdyz na cilovem stroji nekde venku na internetu, kde me bezi
sshd zavolam skrze namapovany port nejakou sluzbu tak me odpovi primo
proxy a ne sluzba na mem pc za ni coz znamena, ze se dane spojeni
netuneluje, ale primo se spoji na dany port(22) stroje, kde
bezi proxy. Nikoliv dle ocekavani, ze to bude zabaleno vsechno v jedne
konexi. Takze mozna neco delam spatne nebo sem spatne pochopil
fungovani ssh tunelu.
Otazka tedy je, jestli je vubec mozne to co zde popisuji a v pripade,
ze ano jak na to?
                                     Dik, za navrhy.

Radek