používáte něco proti brute-force atakům

Dan Lukes dan at obluda.cz
Thu Apr 20 12:03:53 CEST 2006

Jaroslav Votruba napsal/wrote, On 04/20/06 10:59:
> v logu na serveru mám asi milion šest záznamů z několika IP který se
> snaží brute force najít skulinku.Je mi jasný,že pokud nebudu mít stejný
> jméno a heslo,že maj minimální šanci,ale log je pak nepřehlednej.Míval
> jsem kdysi nějakou utilitku která mi vyzobávala IP,který se neúspěšně
> pokušely x krát spojit a rovnou ji hodily do /etc/hosts.deny(koukám ,že
> v BSD není) a do mailu mi hodily,že byla zabanovaná.

	No, popravde receno, uz par tydnu premyslim o jinem reseni - bud' se
poohlednu po takovem PAM modulu, ktery by po nejakem dostatecne velkem
poctu nespravnych pokusu o zadani hesla k jednomu uctu ten ucet
zablokoval. Pokdu bych takovy nenasel tak budu hledat takovy, ktery do
autentizace proste zanese (rekneme) trivterinovou prodlevu - to neni
idealni reseni, ale brutal-force to docela znesnadni aniz by to vyrazne
omezilo regulerni uzivatele ...

	Ale jeste jsem nehledal co je k dispozici. Ten druhy PAM v nejhorsim
pripade napisu sam (ten prvni by taky nebyl slozity, ale uz musi mit
perzistentni uloziste dat a tak je to komplikovanejsi na to nemam cas).
Zatim doufam, ze az se dostanu k tomu, ze je zacnu hledat ukaze se, ze
neco takoveho uz existuje.

AKA: dan at obluda.cz, dan at freebsd.cz,dan at kolej.mff.cuni.cz