Tisk cestiny na jehlickove tiskarne

Stanislav Dansa stanislav.dansa at del.cz
Wed Apr 19 09:23:33 CEST 2006

> fungovala. Pokus namapovat tiskarnu ve Windows jako LPT1, nahrat fonty
> podle puvodniho postupu a tisknout nevedl k ocekavanemu vysledku.
> Provede se service download, tiskarna tiskne jine znaky, ale bohuzel
> stale ne ceske.

Nevim, budou-li Vam me "rady" k necemu dobre, sam mam jehlickovou tiskarnu
s cestinou v ROM a to pouze lokalne...

Funguje tisk spravne pripojite-li tiskarnu primo k pocitaci s Windows?
(pokud jsem to spravne pochopil, driv tam byl cisty DOS)

Nemate na tiskovem serveru nejaky filtr, ktery data poslana z Windows
"upravi"?

Dovolim si tise predpokladat, ze k tiskovemu serveru tece smerem od
ucetnictvi na Windows prosty text. Pokud ne, pak muzete moji zpravu
smazat.

Pokud potrebujete tisknout okamzite a jste ochoten neco obetovat,
vytvorte si na tiskovem serveru filtr, ktery Vam z dodaneho textu odstrani
diakritiku :-)

Pokud se na vstupu tiskoveho serveru vyskytuji data ktera jsou
na vystupu ucetnictvi, mel by byt nize popsany postup naprosto zbytecny
a problem bych hledal v nastaveni CUPS (filtry, ...)

Potrebuje-li tiskarna skutecne download fontu (tj. nema je nekde v ROM),
pak by stalo za pokus "ukradnout" z Windows data, ktera ucetni system
posila pri inicializaci tiskarny (tj. download fontu). Pokud to nejde
primo prostredky Windows, pak lze vyuzit programek RedMon (hledejte na
webu ghostscriptu). Ziskany soubor zkuste prenest na tiskovy server
a poslat ho primo na tiskarnu (cat soubor > /dev/zarizeni_tiskarny).
Pokud tiskarna nezacne tisknout nesmysly, pak na ni zkuste poslat
obdobnym zpusobem nejaky zkusebni soubor s Vami vybranym kodovanim.
Bude-li vse v poradku, muzete si zacit hrat s vytvarenim filtru
a jeho zarazenim do CUPS. Rozchozeni se sambou by pak uz nemel
byt problem.

Nejak se mi nechce verit tomu, ze by to bylo takto jednoduche :-)

> dalsi moznosti reseni napriklad pomoci vyrastrovani dokumentu a jeho
> tisk jako grafiky a podobne.

Kdyz zapatrate na internetu (konkretne tusim na linux.cz), najdete
v nekterem cisle "Linuxovych novin" (nebo jak se onen obcasnik jmenoval)
povidani pana Olsaka o "ceskem tisku". Soucasti clanku byl i postup
jak pomoci TeXu vytisknout prosty cesky text na Postscriptove tiskarne.
Kdyz k tomu pridate ghostscript, dosahnete kyzeneho rastrovani.
Bude to vsak tisknout velmi pomalu a cely prevodnik bude ponekud
"obludny"...

Mensi by mohl byt program a2ps (jak je na tom s cestinou nevim, jeho
soucasti byval program ogonkify, ktery doplnil do PS fontu hacky a carky.
Pred konverzi by asi bylo nutne data prevest do ISO8859-2.)

Jak to dopadne se semigrafickymi ramecky, ktere urcite ono ucetnictvi posila
na tisk, netusim.

Pokud placam nesmysly, tak se omlouvam.

---
Stanislav Dansa (stanislav.dansa at del.cz)