Informace o restartu

Kaminar Kaminar at seznam.cz
Fri Apr 14 11:28:30 CEST 2006

Zdravim,

mel bych jednu otazku na to, jak poznat, co se delo pred nasilnym
restartem FreeBSD R6.

Co se stalo:
Nastal nekolikaminutovy vypadek proudu, ktery bez problemu
preklenula UPS-ka od APC spravovana demonem apcupsd.
Bohuzel, pak jiz byla v logu "messages" zminka jen o restartu FBSD,
ktery prisel asi o dve hodiny pozdeji. Z logu bylo zjevne, ze to bylo
nasilne, nebot byly spatne odmontovane disky.

Mohlo se to stat tim, ze se system zhroutil. Mozna... Co se tyce
UPS-ky, tak ta je skoro nova a uz ukazala, ze dovede pocitac
spolehlive ochranit.

V pripade zalohovani UPS-ka docela hlasite piska a tak jeden
predpoklad (ktery se mi zda docela pravdepodobny) by mohl byt
take ten, ze je docela mozne, ze se v blizkosti nachazel nejaky
"hodny" clovek, ktery mi "laskave" vytahl pocitac ze zdi, aby ho
"ochranil" (i presto ze uz proud nabehl).

A me jde o to, jestli by se z neceho nedalo poznat neco
podrobnejsiho, co se stalo? Tedy, jestli system spadl nebo ho
opravdu nekdo vytahl ze zdi.

Pokud byl pocitac vytazen, tak uz take nestacil nikam nic poznamenat.
Ale pokud ne, mohlo by byt v nejakem logu neco, podle ceho by
se dal vyvratit predpoklad nasilneho vypnuti pocitace a pak by se
dalo hledat dal.

Otazka:
Kam a na co bych se tedy mel jeste podivat, abych se dopidil necoho vic?

Diky za nejake rady.

Karel