Jake zelezo na router (UP nebo DP)

Petr Bezděk freebsd at ada-net.cz
Fri Apr 7 14:54:13 CEST 2006

Petr Bezděk wrote:
> Tak jsem prepsal pravidla, v nejhorsim pripade se prochazi do 20 pravidel.
>
> Ted pres router tece cca 7000 paketu/s a datovy tok cca 35 Mbit/s.
>
> Stav procesoru:
>
> CPU states: 12.4% user,  0.0% nice, 29.5% system, 24.8% interrupt, 33.3%
> idle
>
> A proces natd si bere cca 30% casu procesoru.
>
> Takze stav se o trochu zlepsil, ale i tak pozoruji cca 3% ztratovost na
> lince :(

Tak se musim pochlubit, ze novy router chodi jak vino. Jedna se o
masinku od DELLu (XEON 3.2GHz, 512MB RAM, E7520 chipset, Intel GE
sitovka). Bezi to na 6-STABLE.

Zrejme hodne pomohla sitovka (em) a polling, mozna i 6-kova verze
systemu. Uvazoval jsem tam dat i 4-ku, ale nemel jsem cas na testovani.
Pouzivam VLANy a je skoda, ze pri zapnutem vlanhwtag a prechodu do
promiskuitniho rezimu sitovka prestane prijimat a odesilat pakety. VLANy
teda musi bezet na SW urovni.

Ale i tak ve spickach 8000 pkts/s a 40Mbit/s je procesor cca 90% idle.
Zadne vykyvy v latenci paketu, ani zadna ztratovost. Tak mam s vykonem
doufam na nejaky cas velkou rezervu. Nakonec jsem vyzebral i dostatecny
adresni prostor, takze se v nasledujicich dnech zbavim veskereho NATovani :)

--
Petr Bezděk