pcmcia gprs karta

Dan Lukes dan at obluda.cz
Mon Apr 3 00:14:43 CEST 2006

Ondra Holecek napsal/wrote, On 03/30/06 17:58:
> mam tady pcmcia gprs kartu od Novatel Wireless - Merlin U630 a snazim se
> ji rozchodit na fbsd (na soekrisu i na notebooku).

	No, reseni zatim nemam, ale treba pomuzou alespon dilci informace.

> pod 4.8kou nejede vubec - jadro napise ze byla vlozena nova pc card a to
> je vsechno, nejspis proto ze tak karta je 32bitova a to 4.8ka neumi.

	Jen pro presnost, ta karta je podle vseho 16 bitova. Duvod, proc neni
podporovana na 4.8 je, rekl bych, cardbus.

> pod 6kou taky nejde a to tak, ze zasekne komplet celej system a dokad ji
> nevyndam, tak nemuzu dal pracovat

	Nejmene pro aktualni 6.1-PRERELEASE to neplati. Zkousel jsem to.

> a konecne pod petkou (5.4-REL):
> po vlozeni do slotu se vypise nasledujici:
> sio4: <Novatel Wireless Merlin UMTS Modem> at port 0x3e8-0x3ef irq 10
> sio5: <Novatel Wireless Merlin UMTS Modem> at port 0x2e8-0x2ef irq 10

> pokud ale packety zvetsuju, tak zhruba pri -s 96 mi to zacne delat
> nasledujici vypisy

> Mar 30 17:46:30 <kern.err> super-router kernel: sio4: 2 more
> interrupt-level buffer overflows (total 2)

	Ta hlaska znamena, ze vnitrni buffer serioveho portu (ma velikost 16
byte) pretekl a cast prijatych dat se ztratila - jinymi slovy - system
necte data z karty dostatecne casto.

> pokud se pokousim nekam pripojit, tak nic nejde (jen dalsi
> interrupt-level buffer overflows), coz pricitam tomu ze se pouzivaji
> velke packety, ktere z nejakeho duvodu neprojdou

> stalo se to nekomu nebo tusite nekdo co s tim?

	No, jelikoz mam toho placatce od vas pujcenyho i s kartou, potvrzuji,
ze se mi to stava take.

	Nahradou 'sio' ovladacu za 'uart' (pokud to budes zkouset take, tak
pozor - je treba upravit /etc/ttys, protoze nasvy zarizeni jsou jine a
pri vymene kernelu je treba vymenit i /boot/device.hints) s emi podarilo
dosahnout zvyseni velikosit provchazejicich paketu - na cca 300 byte.
Coz je ale stale malo. Jen mimochodem - ven prochazeji vetsi pakety
(okolo 500B) nez jake jsou schopny se vratit (cca zminenych 300B).

	Proc to ale cele nefunguje, to zatim nevim. V zasade to vypada na
problem pri prenosu vetsiho mnozstvi dat z/do karty. Teorie mam dve -
problem ovladace - spis nez sio/uart podezrivam ale PCI<->Cardbus
bridge respektive jeho ovladac (je tam TI1420, ovladac 'ccb') a druha,
mene pravdepodobna, 486 na 133MHz neni uplne vykonostni delo - a resenim
by mohlo byt poladeni parametru (napr. Hz) - a kdyz ne resenim, treb aby
to dokazalo vyhnat limitni hodnotu alespon nekam, kde uz to bude realne
pouzitelne.

	Fallback reseni by pak mohlo byt nalezeni takove karty, ktera nema
Cardbus - a pouziti FreeBSD 4.11.

	Ja budu nicmene pokracovat ve zkouseni a pokud prijdu na neco, co ma
smysl verejne prezentovat, dam vedet.

AKA: dan at obluda.cz, dan at freebsd.cz,dan at kolej.mff.cuni.cz