Sendmail problem (550 Requested action not taken: Nonstandard SMTP line terminator.)

Dan Lukes dan at obluda.cz
Sat Mar 25 19:29:28 CET 2006

Břetislav Kubesa napsal/wrote, On 03/25/06 11:04:
> Diagnostic-Code: X-Postfix; host 192.168.15.15[192.168.15.15] said: 550
>     Requested action not taken: Nonstandard SMTP line terminator.

> Bohuzel vsak v sendmail.cf je definovano spravne E=\r\n (end-of-line =
> Carriage-Return/Line Feed),
> coz by melo odpovidat dane rfc norme. Pokud pouziji v sendmail.cf pouze
> E=\n, zprava je dorucena.
> Pokud tomu vsak spravne rozumim, pri pouziti E=\n mohu mit problem pro zmenu
> s dorucovanim
> na ostatni mailservery, jelikoz obchazim rfc822 (aspon se tedy domnivam).

	Ano, mate ve sem pravdu pravdu.

> Co byste doporucovali ? Snazil jsem se kontaktovat "postmastera" daneho
> postfixu, ale marne.

	Pripustme, ze chyba neni u vas, ale na druhe strane.

	Prenos posty vyzaduje kooperaci nejmene dvou, casto vsak vice stroju a
jejich spravcu. Pokud nektery ze systemu nema spolupracujici stroj
a/nebo spravce, nemusi proste byt prenos posty do takove cilove
destinace mozny. V takovem pripade musi odesilatel prijemce pozadat, aby
mu poskytnul takovou emailovou adresu, ktera je funkcni, pripadne,
zajistil u toho, kdo mu emailovou schranku poskytnuje, ze naplni sve
povinnosti. A nema-li s nim dohodnuto, ze mu ten email bude fungovat -
ze si najde takoveho poskytovatele, ktery mu pozadovanou sluzbu
poskytne. V konecnem dusledku, snad mu take zalezi na tom, aby mu posta
dochazela - a jestli ne, pak neni velka ztrata, ze mu nedochazi ...

	Nemuzete spasit vsechny hrichy sveta ...

> Ze by byl tedy prece jen problem na strane meho Sendmailu  ?

	Nejsem si uplne jist, zda dopis, ktery je uz na prichodu vadny, se
sendmail snazi opravit. Nejmene v pripade nespravneho vyskytu znaku s
diakritikou je defaultni nastaveni takove, ze jak vadne to dostal, tak
vadne to posila dal. Jestli se v pripade oddelovacu chova stejne nebo
ruzne nevim. Kazdopadne, reseni je proste:

tcpdump -p -i <jmeno_interface> -s2000 -w <jmeno souboru> host
192.168.15.15 and port 25

posleze prohlizeny pomoci
tcpdump -r <jmeno souboru> -s2000 -X

	Tam bude videt presne co n acilovy stroj slo a hned se uvidi, kdo je
spatne. A az se ukaze, ze vy, tak bude na case zacit zjistovat proc.

	Pokud zjistite, ze se ve vzniklem dumpu nevyznate, tak mi ho soukrome
poslete (jako ten ulozeny soubor, ne ten rozparsovany textovy vystup).
Predpokladam, ze nebude nejak kravsky velky (jde o jeden dopis). Reknu
vam, co v nem vidim a poslu i kratke shrnuti sem ...

AKA: dan at obluda.cz, dan at freebsd.cz,dan at kolej.mff.cuni.cz