setuid

Lubomir Majersky lumax at in.acompp.sk
Wed Mar 22 22:27:31 CET 2006

Lubomir Host napsal(a):
 > Ak mozes, tak do aplikacie *A* pridaj kod na zmenu UID/GID, ktory
 > najdes napr. v amavise. Nechcem to tu copypastovat cele, ale hladaj
 > funkcie POSIX::setuid(), getpwnam().
...pozrel som si to v amavise, ale v aplikacii *A* som to nenasiel...

 > Alebo ma este napada nakonfigurovat sudo a pustat aplikaciu cez sudo.

...to aj mna napadlo, ale nakoniec mi neustala vrtala odpoved od Dana
(vid nizsie)

Dan Lukes napsal(a):
> 	... perl samotny vsak nikoliv.
>
> 	Normalne perl jako suid nainstalovany neni.
>
> 	Nastavit perl takto je legalni a mozne, ale ma to dopad na vsechny
> scripty, ktere ho pouzivaji.
ano, ano :-)

> 	Doporucuji take INSTALL ze samotnych zdrojovych kodu PERLu. Doporuceni,
> ze perl nema byt pouzivan v tomto rezimu je tam napsane pomerne jednoznacne.
ano, ano :-)

> 	Je mozne, ze neznamy port B je nejaky neudrzovany port - o tom se ale
> takhle neda vubec nic rict.
ano, ano :-), to bolo to prave orechove, aplikacia *B* bola tou
aplikaciou, ktora za to vsetko mohla. Uz som to poriesil a vsetko bezi
ako ma :-). Mojou velkou chybou bolo, ze som sa na to pozeral, len zo
strany aplikacie *A*.

Vdaka
--
LuMaX