Zvacsenie particie

Perfect Stranger perfect_stranger at centrum.cz
Fri Mar 17 09:03:41 CET 2006

Zdravim vsetkych a prajem pekny den. Som v nasledujucej situacii :-)
Na masine som mal dva OS, boot managera vytvoreneho FreeBSD-ckom.Kedze FreeBSD
uz malo malo miesta na disku a ten druhy OS som uz nepouzival, tak som sa
rozhodol nechat tam len Free	BSD. Zistiac,ze klasickymi partition managermi
to nepojde, som sa dopracoval k tomu, ze mi to nejde ani cez sysinstall a
Fdisk.Hadzalo mi to hlasky, ze nemoze zapisovat data na disk.Tak som sa zas
dopracoval k tomu,za sa mi podarilo spojit particie v jednu pomocou
# fdisk -i .
 Nasledne som skusil cez sysinstall a disk label editor upravit particie. V
podstate by mi stacilo zvacsit   ad0s2f , kde mam /usr.Ale taktiez mi to pise
ERROR: Unable to write data to disk ad0!
Moj momentalny stav je takyto:

                         FreeBSD Disklabel Editor

Disk: ad0       Partition name: ad0s2   Free: 34810776 blocks (16997MB)

Part      Mount          Size Newfs   Part      Mount          Size Newfs
----      -----          ---- -----   ----      -----          ---- -----
ad0s2a    <none>        512MB *
ad0s2b    swap          486MB SWAP
ad0s2d    <none>       1267MB *
ad0s2e    <none>        512MB *
ad0s2f    <none>       9549MB *

Pokusal som sa to upravit aj cez # bsdlabel -e , ale taktiez bez uspechu.
Tam mam stav nasledovny:

# bsdlabel ad0s2
# /dev/ad0s2:
8 partitions:
#        size   offset    fstype   [fsize bsize bps/cpg]
  a:  1048576 34812855    4.2BSD     2048 16384     8
  b:   997008 35861431      swap
  c: 25245801 34812855    unused        0     0         # "raw" part, don't
edit
  d:  2594816 36858439    4.2BSD     2048 16384 28552
  e:  1048576 39453255    4.2BSD     2048 16384     8
  f: 19556825 40501831    4.2BSD     2048 16384 28552
partition c: partition extends past end of unit
bsdlabel: partition c doesn't start at 0!
bsdlabel: partition c doesn't cover the whole unit!
bsdlabel: An incorrect partition c may cause problems for standard system
utilities
partition f: partition extends past end of unit

Da sa s tym nieco spravit alebo to je len mnov chcena utopia a vo FreeBSD to
proste nejde? Napada ma jedine preniest system na iny hardisk, upravit
tento(cez nejaky partition manager) a opat dat vsetko spat na pripraveny
hardisk cez sysinstall. Pripada mi to ale trocha krkolomne zlozite, ale mozno
bude chyba len v mojom hardisku alebo niekde medzi kreslom a monitorom :-)
Budem vdacny za kazdu radu, kedze som sa rozhodol sirit osvetu a pred podobnym
problemom stoja a budu stat v buducnosti aj dalsi mnov usmerneni byvali useri
komercnych OS...A taktiez ako som uz pisal, planujeme FreeBSD
predinstalovavat do notebookov, zo zociatku urcite dualne s widlami, no a tam
uz moznost vymeny hardiskov z 90 % nebude mozna.

Dakujem vopred za vsetky odpovede a este raz prajem pekny den.

Perfect Stranger